ترکیدگی لوله آب در محل یک زمین گودبرداری شده سبب نشست بخش‌هایی از خیابان گلستان در تقاطع با خیابان ایران زمین در شهرک غرب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت آب و فاضلاب استان تهران، گودبرداری غیراصولی یک شرکت بخش خصوصی هنگام ساخت و ساز یک مجتمع تجاری واقع در شهرک غرب، خیابان ایران زمین، منجر به رانش زمین و به دنبال آن شکستگی لوله های آب و فاضلاب شد.
معاون نظارت بر بهره برداری آبفای استان تهران ضمن اعلام این خبر گفت: به گواهی ساکنان این منطقه، عملیات ساخت و ساز مجتمع یادشده از بیش از یک سال گذشته موجب رانش زمین شده بود که به دلیل بی توجهی شهرداری به عنوان یک سازمان نظارتی، رانش زمین ابعاد بزرگتری به خود گرفته و منجر به خسارت به شرکت آب و فاضلاب استان تهران شده است.
نوذری پور ضمن تکذیب ادعای سازمان آتش نشانی مبنی بر رانش زمین در اثر ترکیدن لوله های آب و فاضلاب گفت: این حادثه صرفاً بر اثر بی احتیاطی پیمانکار مربوطه روی داده و شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز یکی از زیان دیدگان این حادثه است.
وی افزود: در حوادث مشابه در میدان منیریه، توحید و ولی عصر شاهد برخی ادعاهای ناروا مبنی بر مقصر بودن شرکت آب و فاضلاب بودیم که بعدها مدارک و شواهد، خلاف این ادعاها را ثابت کرد.
نوذری پور اظهار داشت: ما از سازمان آتش نشانی به عنوان سازمان مورد اطمینان مردم، انتظار رعایت بی طرفی داریم و مایل هستیم ستاد مدیریت بحران شهر تهران تشکیل شود و پس از بررسی شواهد و مدارک موجود، نتایج به دست آمده را به اطلاع عموم برساند.

حادثه خسارت خانی نداشت

تخریب بخشی از خیابان ایران زمین در شهرک قدس تهران در روز پنجشنبه ، خسارت جانی در بر نداشت.

به گزارش ایرنا، علت این حادثه که در ضلع جنوبی محل گودبرداری یک طرح ساختمانی به وقوع پیوست، نشت فاضلاب واحدهای مسکونی اطراف این طرح ساختمانی عنوان شده است. 

نماینده کارفرمای این طرح تجاری - اداری به ایرنا گفت: از روز گذشته به دلیل احتمال وقوع حادثه ، این طرح ساختمانی متوقف و کارگران به محل دیگری انتقال داده شدند.
سعید دودانگه افزود: برای پیشگیری از خسارت احتمالی سه واحد مسکونی همجوار این طرح که در فاصله ۳۵ کیلومتری قرار دارند تخلیه و ساکنان در هتل آزادی اسکان داده شدند.
وی اظهار کرد: برای احداث این طرح مجوز گودبرداری تا عمق ۴۱ متر داده شده که اکنون در عمق ۳۰ متری است.
نماینده کارفرمای این طرح تجاری - اداری گفت: طبقات این مجتمع قرار است از منفی ۱۰ تا مثبت ۲۲ احداث شود.
اردیبهشت امسال گودبرداری غیراصولی دراین محل باعث ایجاد شکاف در خانه های همجوار این زمین یک هکتاری شد و ستاد بحران نیز خواستار تخلیه این خانه ها شده بود.
برخی از اهالی محل می گویند که با پیگیری های صورت گرفته از شهرداری منطقه ، مشخص شد کارفرما مجوز گودبرداری تا عمق ۱۵ متری را دارد

عکسها: مهر
47282

منبع: خبرآنلاین