فارس نوشت:

مانور مشترک نیروهای زمینی عربستان و فرانسه در جنوب غربی عربستان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری پانارومای الشرق الاوسط، یگان های نیروی زمینی عربستان و فرانسه تمرین های مشترکی را در جنوب غربی عربستان برگزار کردند. این تمرین‌ها با نام "الریک1" برگزار شد و تمرکز آن روی جنگ کوهستان بود.

در طول دو روز تمرین نظامی از مهمات واقعی و سلاح های مختلف از جمله خمپاره انداز استفاده شد و بالگردهای آپاچی با واکنش دشمن فرضی مقابله کردند.

هواپیماهای بلاک هوک نیز عملیات هلی برد سربازان و همچنین بازگرداندن آنها به مقر خود را بعد از پاکسازی مواضع انجام دادند.

سرلشکر ستاد فارس العمری فرمانده منطقه نظامی طائف در سخنانی مطبوعاتی گفت: دو کشور پیش از این نیز تمرین های متعددی برگزار کرده بود و مرکز شاهزاده سلمان ویژه جنگ کوهستان محور اصلی تمرین ها بود.

وی گفت: انجام این تمرین ها در مناطق دارای ناهمواری های مختلف به نیروهای سعودی و نیروهای خارجی شرکت کننده در آموزش ها قدرت و مهارت بالایی می دهد.

برخی از ناظران هدف از مانور نظامی مشترک ویژه جنگ های کوهستان را قصد عربستان برای دخالت پنهانی در یمن و مقابله با اعضای جنبش الحوثی می دانند؛ بویژه که این مانور مشترک در منطقه مرزی عربستان با یمن برگزار شد.

در درگیری هایی که در گذشته بین نیروهای ارتش عربستان و اعضای جنبش الحوثی در منطقه مرزی یمن با عربستان روی داد؛ نیروهای عربستانی زمین گیر شدند.

52261

منبع: فارس