۰ نفر
۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۷

فارس نوشت:

عربستان سعودی برای جنگ در سوریه و مقابله با جنبش الحوثی در یمن، نیروی نظامی برون مرزی «ارتش محمد» را تاسیس می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه رای الیوم، این اخبار قوی در نشریه نظامی در انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی منتشر می شود که عربستان سعودی درحال شکل دهی به ارتش جدید به نام "ارتش محمد" برای ماموریت های برون مرزی است که اعضای آن از آموزش و تجهیزات و تسلیحات خوبی برخوردار هستند.
عربستان بدنبال تکیه بر مصر به عنوان جایگزینی برای پاکستان به عنوان یک قدرت نظامی است که می تواند در صورت مواجه شدن ریاض با هرگونه خطرات خارجی روی آن حساب باز کند.
این اخبار همچنین نشان می دهد بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی و امنیت ملی عربستان و برادرش سلمان بن سلطان معاون وزیر دفاع درحال حاضر نظارت بر اجرای این نقشه دو وجهی را برعهده دارند به گونه ای که چند میلیارد دلار برای تاسیس ارتش محمد و آموزش آن در اردن و حمایت مالی از سرلشکر عبدالفتاح السیسی (وزیر دفاع مصر) برای مقابله با نیازهای یک میلیارد دلاری ماهیانه این کشور و مقابله با سنگینی بدهی های مصر که هشتاد درصد درآمد ملی این کشور را تشکیل می دهد، اختصاص داده شده است.
منابع غربی گفتند: سرلشکر السیسی وقتی به عنوان مستشار نظامی سفارت مصر در ریاض بود؛ روابط مستحکمی با مسئولان نظامی عربستان ایجاد کرده بود و اعتماد آنها را جلب کرده بود.
این منابع افزودند: گرایش اخیر السیسی به روسیه برای خرید موشک و جنگنده های میگ 29 بعد از تعلیق کمک های نظامی آمریکا به ارتش مصر با تشویق عربستان صورت گرفته است.
پیش بینی می شود که ارتش محمد یگان ضربت عربستان در سوریه باشد و این احتمال هست که این یگان برای جنگ با جنبش الحوثی که درحال نبرد با گروههای سلفی در منطقه دماج در شمال یمن است، به این کشور برود بویژه که عربستان از این گروههای سلفی حمایت می کند.
منابع نظامی در لندن گفتند: هسته اصلی ارتش محمد متشکل از 50 هزار نفر است و ممکن است که تعداد عناصر آن به بیش از 250 هزار نفر افزایش یابد و مقر اصلی آنها در اردن خواهد بود که پایگاه دائمی این یگان و نقطه آغاز عملیات واحدهای آن علیه اهداف مورد نظر در سوریه و سایر مناطق به شمار خواهد رفت.
احمد الجربا رئیس ائتلاف ملی سوری مخالف و هم پیمان عربستان اولین کسی بود که این نقشه عربستان را فاش کرد زیرا در بیانیه ای در هشتم اوت سال 2013 گفت: عربستان سعودی ارتشی ملی را در خارج از سوریه تشکیل خواهد داد.
سربازان این ارتش، عرب و از مناطق مختلف جهان عرب بویژه اردن و یمن و سوریه خواهند بود و این ارتش در ماه مارس سال 2016 میلادی آماده خواهد بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    25 1
    یه بن سعود هم آخرش اضافه کنن یه وقت بقیه اشتباه نگیرن
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    12 0
    دشمن شماره ی یک دین و امنیت و اقتصاد ایران درحال حاضر عربستان سعودی وهابیه آمریکا دشمن سوم و چهارم هم نیست
  • اریا A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    10 4
    هدف اصلیشون ایرانه...بخدا آخرش این عرب های وهابی به ایران حمله میکنن
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    16 0
    اینا خیلی وقته که در فکر تشکیل یک جور "حزب الله" سنی هستن. هدفشون هم از بین بردن حوثی ها، شیعیان لبنان و یمن و اخوان المسلمین مصر و اردن و سوریه هست تا با دمیدن در کوره دشمنی های مذهبی، تسلط خودشان بر چاه های نفت که ارث پدری خودشان میدانند را حفظ کنند.
  • رضا ازرشت A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    18 2
    همین الانم عربستان نیروی برون مرزی داره پس القاعده وداعش وجیش العدل وطالبان وتروریستهای چچن نوکرکی هستند
    • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      1 5
      مبارزان چچنی ربطی به عربستان ندارن. اونجا سلفی تقریبا وجود نداره، اکثرا صوفی مسلک هستن. حالا 400 نفر با ملیت چچنی توی سوریه هستن دلیل نمیشه.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    23 0
    ارتش ابو جهل بهتره
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    19 0
    جهان همینو کم داشت! حالا بیا درستش کن !!
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    11 1
    تو اخبار خوندم تو انگلیس طرف چشمای نابینای یک نفر رو درمان کرده و بهش لذت دوباره دیدن دنیا رو داده، حالا بیا اخبار کشورهای مسلمان و خاورمیانه رو بخون، ببین اونا کجان ما کجاییم؛ هر روز خبر جنگ و کشتار و بمب؛ هر روز خبر جنگ مذهبی؛ یه مشت عقب افتاده ذهنی فقط میتونن برن تو این گروه‌های جهادی بجنگن.
  • بی نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    3 0
    خدایا بشریت را از شر موجودات بی عقل و بی شعور حفظ کن.