زندگی بدون تلفن همراه و اینترنت برای بسیاری از شهرنشینان و حتی حاشیه‌نشینان، طاقت‌فرسا و برای آن‌هایی که اعتیاد اینترنتی پیدا کرده‌اند عذاب‌آور است.

زندگی ما به شدت متأثر از فناوری‌های پیرامونمان شده است. برای مثال، زندگی بدون تلفن همراه و اینترنت برای بسیاری از شهرنشینان و حتی حاشیه‌نشینان، طاقت‌فرسا و برای آن‌هایی که اعتیاد اینترنتی پیدا کرده‌اند عذاب‌آور است.
گرچه‌ شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌های همراه هوشمند ابزاری هستند برای یافتن دوستان و اقوام سال‌های دور، اما حالا دیگر کم نیستند دوستان و فامیل‌هایی که علی‌رغم در کنار هم بودن از هم دورند. با هم هستند اما برای هم نیستند.
استفاده افراطی از همین ابزار، حس و حال بسیاری از خانواده‌ها و سبک زندگی آن‌ها را تغییر داده است. حس خوب زندگی از رفتار بسیاری از همسران با یکدیگر و همچنین پدران و مادران با فرزندان و بالعکس گرفته شده است. شکل و محتوای زندگی‌ها بشدت تحت تأثیر ابزار فناورانه قرار گرفته است.
فناوری‌هایی که آمده‌اند و می‌آیند تا رقم‌زننده زندگی کیفی‌تر و مفیدتر انسان‌ها باشند در صورت عدم آگاهی از چرایی و چگونگی بهره‌مندی از آن‌ها به بزرگترین معضل زندگی تبدیل خواهند شد.
تجربه همه ما و دانش آینده‌نگاران نیز بشارت از دائمی شدن این تغییرات و خلق خلق‌الساعه فناوری‌ها و ابزار نو می‌دهند. چه باید کرد؟
سرعت تغییرات علم به طور عام و بویژه علوم مبتنی بر وب و لزوم ایجاد و ارتقای آمادگی برای پذیرش یا حتی عدم پذیرش آگاهانه فناوری‌های نوین، موضوعی است که باید به دفعات و به تعداد تغییرات مورد اشاره، طرح و مورد بررسی قرار گیرد تا منجر به اخذ و بکارگیری نتایج کاربردی در هر زمان شود.
طرح و مباحثه پیرامون این پرسش کلیدی که چرا باید برای پذیرش فناوری‌های نوین آمادگی داشته باشیم را نباید تا حصول به الگوهایی مشخص، به فراموشی سپرد.

"