تیتر سه وبلاگها
-
پاسداشت هادی خانیکی؛ تولیدگر سرمایه اجتماعی
دکتر هادی خانیکی از آن دسته انسانهایِ کمتعدادِ چندساحتیِ دوران معاصر است.
-
حکمرانی خوب، نمودار سینوسی مشارکت و نقش روابطعمومیها
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ اولین روز از دهمین هفتهی روابطعمومی در ایران است که به نام روز روابطعمومی؛ حکمرانی خوب و مشارکت کارآمد نامگذاری شده است.
-
واژهای که بینیاز از رمزگشایی است
دوستی از پرمعناترین مفاهیمی است که میشناسیم؛ بهمحض اینکه به ذهن متبادر یا بر زبان جاری میشود مجموعهای از افکار، باورها، احساسات و پیامهای درونیشده، فرصت بازتاب و بروز و ظهور در رفتار ظاهری پیدا میکنند.
-
ده نکته درباره مستندسازی در روابط عمومی
بهطور حتم برای شما هم بهعنوان یک کارشناس یا مدیر روابطعمومی پیش آمده که به دلیل عدم مستندسازی، بایگانی نکردن تجربههای خود و رویدادهای مختلف، از جمله برنامههای مناسبتی، مجبور به وقتگذاری مجدد و صرف هزینههای مادی و معنوی شده و بهاصطلاح به دوباره و چندبارهکاری روی آورده باشید.
-
شروع دیرهنگام و پایان زودهنگام بنیادی فرهنگی
پروفسور یحیی کمالیپور از معدود چهرههای بینالمللی ارتباطات ایران و رییس انجمن جهانی ارتباطات است.
-
فرهنگ استفاده از تکنولوژی
زندگی شهری و پیشرفته، رفتارها و سوءرفتارهایی را نیز با خود خلق میکند که حتی بر باورها نیز تأثیر میگذارد.
-
مزیتهای آییننامه جدید اجرایی قانون مطبوعات
در ماده 31 آییننامه جدید، مدیران مسئول رسانهها موظف به بیمه کردن کلیه کارکنان خود شدهاند. این موضوع علاوه بر اینکه در ایجاد آرامش خاطر، کمک به ارتقای شأن شغل و امنیت شغلی آنها قابل ارزیابی است، تأمینکننده آینده شغلی مجموعه کارکنان و خانوادههای آنهاست؛ دغدغهای که همواره کارکنان رسانهها و خبرنگاران داشتهاند و به نظر میرسد، حرکت مناسبی درجهت دفاع از حقوق این قشر است.
-
هفت ویژگی نیروی انسانی حرفهای در روابطعمومی
ممکن است گفته شود هر کس که از طریق اشتغال در حوزه روابطعمومی کسب درآمد کرده و زندگی خود را تأمین میکند حرفهای است. این هم نوعی از تعریف حرفهای بودن است، اما نقطه ایدهآل نیست.
-
روابطعمومی و مسألههای اساسی کشور
روابطعمومی، علم و حرفهای است که انتظار میرود نتیجه بکارگیریاش، کاهش یا حل مسائل سازمانها و ذینفعانش شود.
-
ویژگی کتابهای روابط عمومی
تا 10 سال پیش که روابطعمومی دهه پنجم فعالیت خود را آغاز کرد، تنها 60 جلد کتاب در حوزه روابط عمومی در بازار بود که از میان آنها آثار تالیفی به تعداد انگشتان دو دست هم نمیرسید اما در 10 سال اخیر با توجه به رشد فناوریها و تاثیر مستقیم آن در علم روابط عمومی، کتابهای این حوزه به سوی کاربردی شدن حرکت کرده و بیشتر آثار به سمت تالیف سوق داده شدهاند.
-
روابط عمومیها و کاهش فاصله میان دولت-مردم
دولت موظف به پاسخگویی و رفع نیازهای اصلی مردم است. این وظایف در بیش از ۱۰ اصل قانون اساسی آمده و ابعاد معنوی و مادی زندگی مردم را دربرمیگیرد.
-
ضرورت تأمیناجتماعی الکترونیک
ارتقای حوزه IT از مهمترین اولویتهای تأمیناجتماعی در دوره مدیریت جدید است و به همین منظور کمیته فنآوری اطلاعات بهعنوان یکی از کمیتههای ٦ گانهای که برای رفع مشکلات و بهبود فعالیت سازمان تأمیناجتماعی تشکیل شده، آغاز بهکار کرده است.
-
بمناسبت هفته روابط عمومی:
توانمندی روابط عمومی در کاهش فاصله میان دولت - مردم
در کنار تمام توصیه هایی که صاحبنظران حوزه های سازمانی- اداری و اصلاح و تنظیم روابط میان دولت و مردم ارائه می دهند، توجه به کارآمدی تاکتیک ها و تکنیک های ارتباطی یکی از راه حل های کاهش میان فاصله این دو و افزایش محبوبیت و مقبولیت سازمان ها نزد مردم و افکار عمومی است.
-
رسانهها و چالش تأمین منابع پایدار
یکی از گرفتاریهای همیشگی رسانههای ایرانی عدم تعادل میان منابع و مصارف آنهاست؛ موضوعی که تعداد زیادی از رسانهها اعم از دیداری و شنیداری، مکتوب و مجازی را در دو بخش دولتی و خصوصی دربر میگیرد.
-
فضای مجازی جولانگاه تبلیغات و ارتباطات انتخابات 94
در این دوره کارآمدی و اثرگذاری رسانههای سنتی به حداقل رسید و فضای مجازی مبتنی بر تلفنهای هوشمند به جولانگاه اطلاعرسانی و تبلیغات کاندیداها و طرفدارانشان تبدیل شد.
-
رسانه ها پس از برجام
رسانهها هستند که می توانند با معرفی ظرفیتها و واقعیتهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی هنری زمینه جبران سریع آنچه به کشور تحمیل شد را فراهم کنند
-
سایه سنگین سیاست بر اقدامات وزیر ارتباطات در سفر به فرانسه
همراهی فعالان بخش خصوصی با دکتر واعظی نیز حکایت از آن دارد که بدنه مدیریتی و کارشناسی بخش خصوصی در ایران، امکان و اشتیاق لازم را برای اجرایی کردن برنامهها و سیاستهای دولت محترم در این حوزه را دارد.
-
دستاندازی به جایگاه و استقلال روابطعمومیها
خدشهدار شدن جایگاه قانونی و حرفهای مدیران و کارشناسان روابطعمومی، سرخوردگی و کاهش انگیزه نیروی انسانی شاغل یا نیروی انسانی علاقهمند به اشتغال در واحدهای روابطعمومی، ایجاد شکاف در ارتباط میان سازمان با ذینفعان، کاهش سطح تعامل بین روابطعمومیها و رسانهها، تحتالشعاع قرار گرفتن وظایف روابطعمومیها در درون سازمان، کاهش بودجه و اعتبار پروژههای ارتباطی سازمان و کند شدن مراحل تجهیز روابطعمومیها به ابزار و تکنولوژیهای جدید، تنها برخی از آسیبهایی است که میتواند به سبب از بین رفتن جایگاه و استقلال روابطعمومیها ایجاد شود.
-
قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات؛ پایان نامحرم دانستن مردم
دلایل متعددی میتوان بر شمرد که زمینهساز ایجاد فساد در کشور، بهویژه در حوزه اداری هستند اما به نظر میرسد نامحرم دانستن مردم و عدم امکان دسترسی آنها به اطلاعات، قوانین و مقرارت یکی از عوامل مهم است.
-
وقتی پسران نیل به کارگردان و بازیگران نمایش هفته پیشکش شد
دیشب-۲دیماه ۹۴- به همت و محبت هنرمند عزیز ناصر آویژه و همسر و فرزند هنرمندش سرکار خانم گیتا داودی و رها آویژه به یکی از به یادماندنی ترین شب های زندگی من تبدیل شد.
-
درباره مهمترین تحول مدیریت در رسانه در سال 93
سرافراز و همکارانش فرصت زیادی تا قرار گرفتن در کانون نقد و نظر صاحبنظران و رسانههای دیگر در اختیار ندارند.
-
تکنولوژی و رفتار ما
زندگی شهری و پیشرفته، رفتارها و سوءرفتارهایی را نیز با خود خلق میکند که حتی بر باورها نیز تأثیر میگذارد.
-
فروش صراحت نامه از طریق سایت رسمی آیت الله هاشمی رفسنجانی
سایت رسمی آیت الله هاشمی رفسنجانی صراحت نامه را صریح ترین گفتگوی انجام شده با آیت الله پیرامون وقایع سال 1388 دانسته که به مواردی نظیر نامه سرگشاده به رهبری، آزادسازی ماهواره و نظر امام درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا در آن پرداخته شده است.
-
سرافراز و مخاطبان گزینشگر
بخش بزرگی از مخاطب ایرانی به لحاظ پایگاه فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، متنوع و جستوجوگر است. تجربه نشان داده است این گروه برای شنیدن یا یافتن پاسخ و رسیدن به اغناء، از میان رسانههای مختلف دست به گزینشگری میزند و اگر رسانه ملی برای او پاسخی نداشته باشد، به رسانههای دیگر رجوع میکند
-
محمد بلوری سخنران دومین نشست تاریخ شفاهی مطبوعات ایران خواهد بود
در این نشست محمد بلوری، روزنامهنگار پیشکسوت به بیان خاطرات شفاهی خود در حوزه روزنامهنگاری در سالهای قبل و پس از انقلاب میپردازد.