ایسنا نوشت:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنانه شدن سالمندی در کشور را یکی از مسائل مهم در بروز پدیده سالمندی عنوان کرد و گفت: در آینده جامعه با پدیده زنان سالمند روبه‌روست.

علی ربیعی در نخستین جلسه شورای ملی سالمندان که صبح امروز برگزار شد، با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید بر سیاست‌های رفاه اجتماعی تاکید دارد، گفت: بروز پدیده سالمندی یکی از مسائل مهم کشور است و نتایج برنامه‌ها و شورای عالی سالمندان به شورای عالی رفاه منعکس خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: رسیدگی به مسائل کودکان، مسائل سالمندی، کاهش فقر، ناباروری‌ها و درمان از مولفه‌های اصلی سیاست‌های رفاهی دولت است. مطالعات نشان می‌دهد با پدیده سالمندی در آینده روبه‌رو هستیم و مقام معظم رهبری نیز این موضوع رادر قالب سیاست‌های ابلاغی جمعیت مورد اشاره قرار داده‌اند.

ربیعی با اشاره به وجود شش میلیون سالمند در کشور گفت: باید برای موضوع سالمندی مطالعات گسترده‌ای آغاز شود. در این حوزه ما با پدیده‌های جدیدی و رشد زندگی مجردی روبه‌رو هستیم.

او همچنین زنانه شدن سالمندی در کشور را یکی از مسائل مهم در بروز پدیده سالمندی دانست و گفت: در آینده جامعه با پدیده زنان سالمند مواجه خواهد بود. درصد زنان سالمند بی‌سواد بیش از مردان است و پدیده زنان سالمند در استان‌های محروم بیشتر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تغییر سبک زندگی در کشور گفت: باید برای حل مسائل سالمندی آمادگی نهادی، ساختاری و فرهنگی لازم را پیدا کنیم.

او با بیان اینکه باید تصمیمات مربوط به سالمندان در برنامه ششم گنجانده شود، گفت: نمی‌توان سند راهبردی نوشت که مباحث برنامه ششم در آن دیده نشده باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سالمندی در آینده بیشتر خواهد شد و مطمئنا با سالمندی امروز متفاوت خواهد بود. انتظار سالمندان آینده از زندگی بالاتر است. در واقع سالمند آینده متوقع‌تر و ناامیدتر است. علاوه بر این آسیب‌های سالمندی زنان بی‌رحمانه‌تر و خشن‌تر بروز می‌کند.

ربیعی گفت: همچنین به علت تغییر سبک زندگی امکان اجتماع بین نسلی در درون خانواده‌ها کاسته شده و در آینده سالمندانی خواهیم داشت که دولت مکلف نگهداری از آنها خواهد شد.

 


45231

 

منبع: ایسنا
"