دولت قبلی می‌گفت به شیر پالم بزنید و خامه اش را بگیرید و این دولت می‌گوید، نزنید چرا که پالم مضراست!

یکم: چهار ماه پیشتر در مرداد وزیر بهداشت آقای دکتر هاشمی ، پرده از وجود روغن پالم در لبنیات کشور برداشت .(اینجا)

دوم: معاون غذای این وزارتخانه و پزشکان متخصص در حوزهای درمانی  از مضرات این روغن و خطرات بیماری های قلبی و عروقی به تفصیل سخن راندند. (اینجا)

سوم:  چندی که گذشت در شهریورماه انجمن صنایع لبنی کشور زبان به تاوان خواهی از وزیر بهداشت گشود و گفت اکنون 450 پروانه ساخت از مجموع 600 پروانه لبنی برای هشت محصول، در بحران به سر می‌برند، و ما ضمن اینکه ادعای خسارت داریم؛ می‌خواهیم که اعتماد مردمی به تولیدکنندگان برگردد.(اینجا)

چهارم: اینک اما جملاتی خواندم که امیدوارم دروغ و معاون غذای وزیر بهداشت پاسخی برای آن داشته یاشد، در مصاحبه ی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران با کیهان ، مقدسی گفته  : دولت قبلی می‌گفت به شیر پالم بزنید و خامه اش را بگیرید و این دولت می‌گوید، نزنید چرا که پالم مضراست!»

دولت آقای احمدی نژاد برای جلوگیری از افزایش قیمت شیر مجوز استفاده از روغن پالم را به عنوان جایگزین چربی شیرخام به برخی از کارخانه‌های لبنی داده بود. یعنی کره 24 هزارتومانی را از شیر بگیرند و به جای آن پالم 2 تومانی را تزریق کنند!(اینجا)

پنجم: جالبتر اینکه مهندس حسین چمنی به عنوان مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران در همین مصاحبه گفته :آنچه ازاول مهرماه درباره ممنوعیت استفاده از روغن پالم اتفاق افتاد، پس گرفتن مجوزهایی است که تا آن لحظه امضای مسئولین وزارت بهداشت روی آن حک شده بود و شرکت‌های لبنی به اصطلاح «متخلف »بابت اخذ این مجوز‌ها متحمل هزینه هم شده اند. جا داشت وزارت بهداشت به‌طور شفاف به مردم این نکته را یادآوری کند که در این فقره هیچ مسئولیتی متوجه صنایع لبنی نبوده و این وزارت بهداشت است که با لغو پروانه‌ها می‌خواهد جبران مافات کند. بنابراین توبه رندانه وزارت بهداشت در این رابطه ونحوه اطلاع رسانی آنان آموزش خوبی است برای کسانی که می‌خواهند اشتباهات خود را به نام دیگران پاک کنند و ضمنا درنقش قهرمان نیز ظاهر شوند! »

خب آنچه روایت شد حکایت از اتهامی دارد که امیدوارم ثابت نشود وگرنه درباره سایر محصولات  و موارد نیز می توان تصور نمود با استدلال جلوگیری از افزایش قیمت، چه ها بر سر خلق الله ممکنست رفته باشد.

مصطفی ترک همدانی

وکیل دادگستری

Hamedani_law@yahoo.com

"