گزارش را که می خوانم تمام تنم یخ می کند به حدی منقلب می شوم که حتی نمی توانم گزارش را تا اخرش بخوانم .وحشت می کنم ؛از این که من هم می توانم جای یکی از این قربانبان باشم .

گزارش را خبرگزاری ایسنا منتشر کرده است در مورد گفتگو با قربانیان اسیدپاشی های مشکوک در اصفهان گزارش تلخ و دردناک است .در کنار تلخی و وحشت گزارش جسارت همکارانم در ایسنا را تحسین می کنم .این که شاید مسئولان رسانه ای در بسیاری از رسانه ها عطای انتشار این گزارش ها را به لقایش می بخشند . ومتهم نشدن به ایجاد رعب و وحشت در جامعه را به اطلاع رسانی و هشدار و جلب کردن توجه به اتفاقی تلخ و دردناک در جامعه می فروشند.

درستش را واقعا نمی دانم چیست اما خاطرات برایم یاداوری می شود خفاش شب ،بیچه ،سعید حنلیی در مشهد و .....هیچکدام تا وقتی رسانه ای نشدند و توجه مردم را به خود جلب نکردند به سرانجام درستی نرسیدند .پس شاید کار درست همین است اگرچه که تلخ باشد و اگر چه که فضای جامعه را ملتهب می کند.
اما مگر همین چند روز پیش نبود که وزیر اطلاعات از احساس امنیت گفته بود و این که داشتن احساس امنیت در جامعه به مراتب مهمتر از امنیت است علوی گفته بود" از نظر اسلام، امنیت حق مسلمانان است. کسانی که به خدا ایمان دارند و ایمان خود را به ظلمی نیالوده‌اند باید دارای امنیت باشند و این حق آنها است. وظیفه حکومت اسلامی نیز ایجاد امنیت است".

حالا تنها چند روزی پس از این صحبت ها خبرهای می پیچد که دل هر انسانی را می لرزاند فرقی هم نمی کند زن باشی یا مرد پیر باشی یا جوان حتی فرقی نمی کند که متدین باشی یا نباشی فقط کافی است انسان باشی و انسانیتت هنوز زیر سئوال نرفته باشد .

به یاد صحبت های چند روز اخیر در مورد تحرکات مرزها و ایجاد ناامنی و متهم شدن دولت به ضعف دیپلماسی می یافتم و فکر می کنم واقعا چه کسانی بیشتر می توانند احساس امنیت را از مردم ما بگیرند دشمنان شناخته شده خارجی یا دشمنان ناشناس داخلی؟
وآرزو می کنم که کاش دلسوزان نسبت به این دشمنان داخلی امنیت مردم هم بی تفاوت نباشند .دشمنانی که تاثیری به مراتب عمیق تر ؛سوزناک تر ومخرب تر در ایجاد حس نا امنی برای مردم دارند .

 

 

 

"