حکم قانونی تخریب طبقه هقتم پاساژ علاءالدین برای حفظ امنیت شهروندان اجرا شد.

وحیدرضا محمدی، معاون شهرسازی منطقه 11 در خصوص اجرای این حکم گفت: این ساختمان استانداردهای لازم در بحث ایمنی را اخذ نکرده و تخلفاتی نیز در بحث ساختمان‌سازی داشت و وظیفه شهرداری بود که پرونده را به کمیسیون ماده 100 ارجاع دهد.

او گفت: در 17 شهریور سال جاری رأی کمیسیون ماده 100 در جهت رفع تخلفات ساختمانی در طبقه هفتم این پاساژ و تغییر کاربری در طبقه منفی 3 صادر شد که این حکم اجرا شد.

معاون شهرسازی منطقه 11 گفت: رأی صادره قطعی و لازم‌الاجراست و بر همین اساس تخریب واحدهای تجاری طبقه منفی 3 و طبقه هفتم این پاساژ انجام شد.

همچنین شهرام گیل‌آبادی، رییس مرکز ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری تهران در خصوص اجرای این حکم گفت: مجموعه پاساژ علاءالدین در حال حاضر پایان کار ندارد و بر اساس بند 14 ماده 55 مقررات ملی ساختمان این بنا حکم قانونی دریافت کرده و شهرداری موظف به اجرای این حکم است.

او با اشاره به تردد بالای شهروندان در این پاساژ گفت: این ساختمان باید برای اخذ استانداردهای ایمنی و تاییدیه‌های سازمان آتش‌نشانی موارد ایمنی را اجرایی کند. متأسفانه برای پیشگیری از حوادث احتمالی دائما توسط آتش‌نشانی تذکراتی داده شده ولی تاکنون این تذکرات اجرایی نشده است.‌

گیل‌آبادی گفت: مبارزه با فساد اداری و مالی جز سیاست‌های قطعی شهرداری تهران است و یقینا با متخلفان در بیرون و درون مجموعه برخوردهای لازم انجام می‌شود. ممکن است در آینده شاهد اجرای احکام قانونی در مورد سایر ساختمان‌هایی که تخلفاتی دارند، باشیم.

او گفت: باید قانون برای حفظ ایمنی شهروندان تحت هر شرایطی اجرا شود. مطمئنا ایجاد فضای ایمن در پاساژ علاءالدین توسط سازمان آتش‌نشانی دنبال خواهد شد و در صورتی که موارد اعلام شده توسط این مجموعه رعایت نشود، در آینده برخوردهای دیگری نیز با این مجموعه خواهیم داشت.

عملیات اجرای حکم قانونی پاساژ علاءالدین ساعت 1:45 بامداد امروز به اتمام رسید.
منبع: ایسنا
47282

منبع: ایسنا
"