ایسنا نوشت:

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: به دنبال ایجاد اعتدال و توازن برای حضور زنان در مجلس شورای اسلامی هستیم.

شهیندخت مولاوردی در حاشیه بزرگداشت حماسه 24 خرداد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال پیگیری حضور بیشتر زنان در مجلس شورای اسلامی و توازن جنسیتی بین زنان و مردان از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم، به علاوه احزاب و تشکل‌ها هم تمام تلاش خود را برای نهادینه‌سازی این جریان به کار گرفته‌اند.

وی درباره بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی زنان، ادامه داد: دولت طی دو سال گذشته بیشتر از سایر مسایل به مباحث اقتصادی و معیشتی پرداخته است، این در حالی است که زنان و جوانان جامعه درگیر آسیب‌هایی با ریشه‌های اقتصادی بوده و نیاز به آسیب‌شناسی دارند، در واقع می‌توان گفت ناهنجاری‌هایی از قبیل اعتیاد و فقدان نشاط اجتماعی و تخلیه هیجانات روحی، از جمله چالش‌های این دو قشر در عصر حاضر به شمار می‌رود.

مولاوردی تصریح کرد: توانمندسازی سیاسی زنان، مشارکت‌های اجتماعی و تمایل بیشتر به تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد خصایصی هستند که در بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه میسر می‌شود، از این رو در مدت زمان باقی‌مانده، دولت تدبیر و امید توجه و سرمایه‌گذاری بیشتری در رابطه با این دو حوزه علی‌الخصوص بانوان خواهد داشت.

۴۷۴۷

منبع: ایسنا
"