ایسنا نوشت:

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: به دنبال ایجاد اعتدال و توازن برای حضور زنان در مجلس شورای اسلامی هستیم.

شهیندخت مولاوردی در حاشیه بزرگداشت حماسه 24 خرداد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال پیگیری حضور بیشتر زنان در مجلس شورای اسلامی و توازن جنسیتی بین زنان و مردان از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم، به علاوه احزاب و تشکل‌ها هم تمام تلاش خود را برای نهادینه‌سازی این جریان به کار گرفته‌اند.

وی درباره بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی زنان، ادامه داد: دولت طی دو سال گذشته بیشتر از سایر مسایل به مباحث اقتصادی و معیشتی پرداخته است، این در حالی است که زنان و جوانان جامعه درگیر آسیب‌هایی با ریشه‌های اقتصادی بوده و نیاز به آسیب‌شناسی دارند، در واقع می‌توان گفت ناهنجاری‌هایی از قبیل اعتیاد و فقدان نشاط اجتماعی و تخلیه هیجانات روحی، از جمله چالش‌های این دو قشر در عصر حاضر به شمار می‌رود.

مولاوردی تصریح کرد: توانمندسازی سیاسی زنان، مشارکت‌های اجتماعی و تمایل بیشتر به تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد خصایصی هستند که در بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه میسر می‌شود، از این رو در مدت زمان باقی‌مانده، دولت تدبیر و امید توجه و سرمایه‌گذاری بیشتری در رابطه با این دو حوزه علی‌الخصوص بانوان خواهد داشت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    2 0
    همین چند نفر هم زیادی هستن ..... خانم های نماینده ای که از حق بقیه خانم ها و خانواده ها بخصوص برای حضور در ورزشگاه ها دفاع نمیکنن همون بهتر که "مجلس" هم نرن
  • نصر IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    خانم مولا وردی باید طرحی را از طریق دولت به مجلس بفرستد که در افغانستان اجرا می شود در انجا سهمیه ای برای زنان در انتخابات قرار داده اند بدین ترتیب که برحسب جمعیت ابتدا سهمیه زنان را از بین کسانی که بیشترین رای اورده معلوم می کنند و سپس بقیه را شمارش می کنند افراد بقیه هم فرقی ندارد که زن باشند ویا زن برحسب میزان رای خود انتخاب می شود در خهر حال افغانستان در این مورد از ایران پیش افتاده است
    • sms A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
      0 0
      حالا اگه خانم زیاد باشه چه اتفاقی می افته؟ اینقد سر کار نرین