امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حضرت علی(ع) بزرگمرد جهان اسلام و بهترین الگو برای نهادینه سازی منش پهلوانی در ورزش کشور است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی نقل از ايرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در گرامیداشت هفته ترویج منش پهلوانی در جمع جامعه ورزش استان افزود: پیروی از سیره و روش زندگی حضرت علی (ع) به عنوان بزرگترین پهلوان جهان اسلام باید مورد توجه خاص و ویژه ورزشکاران و قهرمانان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در احادیث آمده است که بر زبان آوردن نام مقدس مولای متقیان حضرت علی(ع) نوعی عبادت است.

حجت الاسلام قریشی افزود: نگاه کردن به اماکن متبرکه ، کعبه مقدس و صفحات قرآن و هر آنچه که عظمت خداوند متعال را به ما یاد بیندازد ، نوعی عبادت محسوب می شود.

وی ادامه داد: نام و یاد حضرت علی(ع) با تقوی ، عدالت ، ایمان به خدا ، مردانگی ، فتوت و منش پهلوانی عجین شده است و اگر بتوانیم سیره آن حضرت را جامعه ورزشی کشور نهادینه کنیم ، دیگر شاهد هیچگونه بی اخلاقی و حرکات غیر ورزشی نخواهیم بود.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی همچنین گفت: تدوین برنامه های روزشمار هفته ترویج فرهنگ منش پهلوانی باید از نظر کیفی و عملکردی تاثیر گذار باشد.

وی افزود: توجه به کارهای فرهنگی و پهلوانی در ورزش امری بسیار واجب و ضروری است که در این راستا نواقص زیادی به چشم می خورد و نیازمند توجه بیشتر است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: توجه به رشد و توسعه فرهنگ پهلوانی در کنار ورزش قهرمانی خواسته به حق مردم است.

عبدالله چمن گلی اظهار کرد: هر جا که سخن از پهلوانان ورزشی به میان می آید ، تمام اذهان به سمت افراد معتمدی معطوف می شود که ضمانت حفظ امنیت جان و مال و ناموس مردم را بر عهده داشتند که امیدواریم این مساله همچون گذشته پررنگ شود.

وی افزود: توجه به توسعه اخلاقمداری و ترویج فرهنگ غنی اسلامی از طریق ورزش مهمترین اثر ماندگار منش پهلوانی است.

چمن گلی گفت: هفته ترویج منش پهلوانی برای ما بسیار جدی و مبارک است چرا که اگر فرهنگ پهلوانی در همه رشته های ورزشی نهادینه شود ، دیگر شاهد کارهای غیراخلاقی در آوردگاه های ورزشی نخواهیم بود.

به گزارش ایرنا ، هفته ترویج فرهنگ منش پهلوانی از ششم مرداد ماه امسال به مدت یک هفته همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز گرامی داشته می شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها