تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸

"مدیریت" تنها اداره مطلوب یک وزارتخانه یا اداره و دفتر نیست.

"مدیریت" تنها اداره مطلوب یک وزارتخانه یا اداره و دفتر نیست. آینده نگری، پیش بینی و پیش گیری از حوادث و وقایع نیز هست پس اگر مدیری "نتواند" یا "نخواهد" به این مهم بپردازد در هر حادثه دخیل، شریک و سهیم است.

به همین دلیل باید شایسته ترین اشخاص در مهمترین جایگاه ها قرار گیرند و البته "مسئولیت" با "اختیارت" بایستی متناسب باشد. در صورتی که شخص یا افرادی بواسطه عدم تسلط مدیر یا مسئولی دچار زیان، خسارت مالی و جانی شود مسئولیت اصلی با وزیر یا مدیر اصلی آن حوزه است. بدین اعتبار مثلا اگر به دلیل عدم پیش بینی "مناسب" یا عدم اطلاع رسانی "بهنگام" افرادی دچار مشکل شوند آنها مسئولند.

اگر چه بطورمستقیم سهم و نقشی در ماجرا نداشته باشند. شاید به همین دلیل برخی وزرا و مسئولین ارشد در صورت بروز حادثه های عمومی استعفا می دهند. در کشور ما هنوز دانش مدیریت چندان جدی تلقی نمی شود و در صورتی که مدیری قادر به "اداره" سازمان خویش باشد، نمره قبولی می گیرد. در صورتیکه این مهم فقط بخشی از وظایف یک مدیر کارآمد است. البته در اغلب سازمانها تمشیت امور چنان است که کمتر کسی به دیگر وظایف مدیر می اندیشد.

منبع: خبرآنلاین
"