ایسنا نوشت: نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اعتقاد دارد مقوله ای تحت عنوان شورای رهبری هم در اسلام و هم در عرف جهانی موضوعی پذیرفته شده نیست.

آیت‎الله سید علی اصغر دستغیب در جمع خبرنگاران در خصوص طرح موضوع شورای رهبری که از سوی برخی مطرح می‎شود، گفت: عرف فعلی دنیا نیز موضوعی تحت عنوان شورای رهبری و ریاست جمهوری را نمی‎پذیرد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با تصریح اینکه شورای رهبری، جایگاه قانونی ندارد، افزود: تعیین رهبر و تشخیص سلب صلاحیت وی طبق قانون اساسی بر عهده این مجلس قرار داده شده، اما موضوعی به عنوان نظارت بر رهبر در قانون اساسی وجود ندارد.

وی افزود: بدون شک در بسیاری از موارد از قبیل قانون گذاری و برخی جلساتی که حالت مشورتی دارد شورا می‎تواند نتیجه بخش باشد اما در خصوص رهبری اساسا شورا جنبه منفی دارد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در کشورهای مختلف نیز هیچ موضوعی مبنی بر شورای ریاست جمهوری سراغ نداریم و تنها یک نفر باید در راس قرار گیرد که تصمیم نهایی را اعلام کند.

دستغیب اضافه کرد: در مکتب اسلام نیز امامت به یک نفر اختصاص داده شده است که از هر زاویه به آن نگاه کنیم مسئله شورای رهبری جنبه صحیحی ندارد.

2727

 

 

منبع: isna
"