در تمام یازده دولت گذشته جمهوری اسلامی ایران، تنها یک نوبت وزارت به زنان رسیده است؛ در دولت دهم، وزارت بهداشت به مرضیه وحید دستجردی سپرده شد. هرچند که او در میانه های راه از سوی محمود احمدی نژاد برکنار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مرضیه وحید دستجردی،‌ پزشک، سیاستمدار، نماینده ادوار مجلس و فرزند دکتر سیف الله وحید دستجردی، پنجمین رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است که در ۱۳۷۸ درگذشت. 

او در سال ۸۸ توانست ۱۷۵ رای مثبت از مجلس هشتم را کسب کند و به عنوان نخستین وزیر زن جمهوری اسلامی، سکان وزارت بهداشت را در دست بگیرد. 

خانم وزیر تا دیماه سال ۹۱، در سمت وزارت بود. اما به دلیل اختلافاتی که با محمود احمدی نژاد، رییس جمهور پیشین داشت،‌از این سمت برکنار شد؛ بحران ارزی، بیشتری فشار را روی دارو و تجهیزات پزشکی آورد و وزیر با بانک مرکزی و دولت سرشاخ شد. هرچند که عوامل دیگری هم در اختلاف دکتر وحید با احمدی‌نژاد وجود داشت. اما ظاهر امر، خانم وزیر به دلیل اختلاف بر سر دارو برکنار شد. 

دکتر وحید دستجردی، پس از برکناری از وزارت، در قوه قضاییه، سمت  مشاوره داشت، اما  به دانشگاه و  بیمارستان جامع بانوان آرش بازگشت. او که سابقه نمایندگی در دوره های چهارم و پنجم را در کارنامه دارد، دوباره برای مجلس دهم نامزد انتخابات شده است.

مرضیه وحید دستجردی، به کافه خبر می آید تا درباره موضوعات مختلف سیاسی و اجتماعی با او به گفتگو بنشینیم. 

شما چه سوالی از وزیر اسبق بهداشت و نخستین وزیر زن جمهوری اسلامی دارید؟

سوالات خود را در بخش کامنت های همین خبر برای ما بنویسید.

۴۷۴۷

 

منبع: خبرآنلاین
"