تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

شاید باورکردنی نباشد اما به عنوان کسی که یک رگ ترکی دارد وقتی شنیدم لئوناردو دی کاپریو هنرپیشه محبوب و کاربلد هالیوود برای دریاچه ارومیه و خشکی اش اظهار ناراحتی کرده است یک لحظه با خود فکر کردم که آیا ممکن است لئوناردوی شهیر رگ ترکی داشته باشد؟

شاید باور کردنی نباشد اما حدس بنده تا حدودی درست است ؛چندی پیش قبل از اهدای جوایز اسکار که به حق به دی کاپریو رسید تعدادی از بانوان اهل روسیه اعلام کردند به دلیل اعقاب مادری دی کاپریوکه اهل روسیه بوده اند اگر او برنده جایزه اسکار نشود خودشان جایزه ای به شکل اسکار از جواهراتشان فراهم کرده و برای او می فرستند.
به گزارش خبرآنلاین خودمان "لئوناردو دی‌کاپریو از هواداران روس خود به ویژه زنان اهل یاکوت که 1.4 کیلوگرم از جواهرات خود را برای ساخت مجسمه اسکار نقره‌ای برای او اهدا کردند، سپاسگزاری کرد.
در حالی که اهالی یاکوت در حال ساخت مجسمه نقره‌ای اسکار برای دی‌کاپریو بودند، او برای نقش‌آفرینی درخشان خود در «بازگشته از گور» اسکار طلایی بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.
هواداران روس دی‌کاپریو چهارشنبه 16 مارس موفق شدند که مجسمه نقره‌ای خود را به دست دی‌کاپریو برسانند. البته مجسمه‌ای که آن‌ها برای بازیگر «گرگ وال‌استریت» ساخته‌اند تفاوت‌هایی با اسکار اصلی دارد. مجسمه نقره‌ای آنها که «در حال صحبت با ستارگان» نام دارد، مردی شبیه به اسکار را نشان می‌دهد که ظرف مخصوص یاکوت‌ها را دست دارد و به آسمان خیره شده است."


رفتیم و گشتیم و اسم ایالت را در ویکی پدیا پیدا کردیم ؛اسم آن ایالت روسیه یاکوت بود به عبارت بهتر یاقوت و به عبارت بهتر تر یاقوتستان یا یاکوتستان.
"این ایالت خودمختاریکی از جمهوری‌های روسیه است که در ناحیه فدرال خاور دور قرار گرفته‌است. پایتخت آن شهر یاکوتسک و جمعیت آن ۹۵۸۵۲۸ نفر است.
این جمهوری با جمهوری خودمختار چوکوت، استان ماگادان، کرانه خاباروفسک، استان آمورسکایا، کرانه زابایکالسکی، استان ایرکوتسک و کرانه کراسنیارسک همسایه و مجاور می‌باشد. جمهوری یاقوتستان در ۲۷ آوریل ۱۹۲۲ بنیاد شد.
جمهوری یاقوتستان یکی از ده جمهوری ترک نشین خودمختار در فدراسیون روسیه است."
چنان که ملاحظه می کنید حق با من است لئوناردو دی کاپریوی گرامی هم ترک است. یا حداقل اینکه رگ ترکی دارد.

پی نوشت: گرچه این مطلب یک شوخی و طنز است اما رگ داشتن برای محیط زیست موهبتیست که امثال دی کاپریو را بر آن می دارد از شهرتشان برای آن استفاده کنند کاش ما هم  فارغ از هر نژاد و قومیت به سهم خود برای پاسداشت محیط زیست  ایرانمان ، رگ داشته باشیم.

منبع: خبرآنلاین
"