ایرنا نوشت: مقاومت اسلامی لبنان موفق شد پیکر سه شهید خود در نبرد اخیر با تروریست های تکفیری در منطقه خلطه در ریف جنوبی حلب را بازگرداند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری شبکه المنار، « رمزی مغنیه» معروف به « ثائر» ، « محمد ابراهیم حمزه» معروف به « جلال» و« وائل عبدالقادر یوسف» معروف به « ابوعالی ثائر» از اهالی شهرک های جنوبی لبنان هستند که مقاومت لبنان توانست پیکر آنها را بازگرداند.
شهید ابوعلی ثائر همان رزمنده ای است که « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود در مراسم چهلمین روز شهادت « سید مصطفی بدرالدین» او را مفقود اعلام کرد.
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: بعداز آنکه همه طرح های گذشته دشمنان شکست خورد ، طرح جدیدی را در دستور کار قراردادند شاهد بودیم که هزاران عنصر مسلح از سراسر جهان و با تابعیت های مختلف به شمال حلب سرازیر شدند ومرزهای ترکیه همچنان بر روی آنها باز است.
سید حسن نصرالله در این سخنرانی با تاکید به اینکه « سرنوشت کشور سوریه به نبرد بزرگ حلب بستگی دارد»، گفت که حزب الله برای مقابله با طرح آمریکائی ، سعودی و تکفیری در حلب باقی می ماند و مبارزه می کند.
وی با بیان اینکه « نبرد حلب بزرگ است و ما هم حضوری قوی و بزرگ و متناسب با این نبرد داریم»، گفت: برخی رسانه ها که همراه داعش در رقه ، حلب و فلوجه هستند، اخبار کذبی را در چارچوب جنگ روانی منتشر می کنند و می گویند حزب الله ضربه سنگینی خورده و فروپاشیده است.
دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « حزب الله در میدان نبرد حلب 26 شهید ، یک اسیر و یک مفقود الاثر تقدیم کرده است»، تاکید کرد: جنگ حلب بزرگ است و هزاران عنصر مسلح با حمایت برخی طرف های منطقه ای و بین المللی وارد این منطقه شده اند و در مقابل آنها ارتش سوریه ، حزب الله ، ایران و دوستان دیگر صف آرائی کرده اند.
سید حسن نصرالله اظهارداشت: چیزی نمانده بود تا طرح سعودی ، آمریکائی و تکفیری در حلب کاملا شکست بخورد که آمریکا و شورای امنیت وارد میدان شدند و بر روسیه و جامعه جهانی فشار وارد کردند که باید در حلب آتش بس اعلام شود تا بتوانند از این فرصت هزاران عنصر مسلح ، تانک ها و زره پوش ها، توپخانه و مهمات را وارد کنند و برای ادامه این طرح آماده شوند.
دبیرکل حزب الله با تاکید به اینکه خسارت های گروه های تروریستی تکفیری در حلب بسیار زیادتر بوده است و تنها در 24 روز ، 617عنصر و سرکرده و چند سرکرده ارشد آنها به هلاکت رسیده اند، گفت که بیش از 800 تکفیری زخمی و 80 تانک و خودرو زرهی آنها منهدم شده است.

26149

منبع: ایرنا