یک کارشناس برجسته روسی در موسسه جهانی شدن و جنبش های اجتماعی تصرف کامل حلب به دست نیروهای اسد را موضوعی دردناک برای ترکیه خواند و گفت پیروزی در این جبهه فشارها بر اسد، ایران و روسیه را افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین میخاییل نیژماکوف رئیس مرکز تحلیل سیاست بين‌المللي در موسسه جهانی شدن و جنبش‌های اجتماعی در مورد امکان تصرف کامل حلب به دست نیروهای طرفدار اسد گفت: نیروهای دولتی سوریه بدشواری بطور کامل از شهر بیرون رانده شدند، آنها خیلی مقاومت کردند اما این شهر برای ترکیه نیز کلیدی است.
این کارشناس با اشاره به اینکه نبردهای حلب با شدت بیش از پیش از سر گرفته شده است. گفت: شبه‌نظامیان جبهه النصره بر نیروهای دولتی سوریه و بسیجیان حمله کرده و همچنین جمعیت غیرنظامی را با خمپاره گلوله باران می‌کنند.
نیژماکف تاکید کرد هر تغییری در توازن نظامی در شهر به معنی رشد تحویل اسلحه و پیوستن شبه‌نظامیان به اپوزيسيون خواهد بود.
او گفت سقوط حلب و پیشروی نیروهای دولتی اسد و طرفدارانش در حلب می‌تواند بهانه دیگری برای تشدید اعمال فشار بر اسد، ایران و روسيه باشد.
نیژماکوف می‌گوید حلب به عنوان "پنجره" به سوی ترکیه اهمیت دارد که امروز جریان اسلحه و داوطلبان از آن به سوریه اعزام مي‌شود. لذا ترکیه به پیروزی بشار اسد در آن علاقه‌مند نیست.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =