قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: ترویج فرهنگ نماز و اقامه نماز در جامعه رشد آسیب های اجتماعی را مختل می کند و چنانچه نماز هر انسانی تقویت شود بزرگترین تهاجمات نیز نمی تواند بر فرد تأثیر داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، دکتر محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشورامروز در دومین نشست فعالان نماز(خانواده مطهر) ویژه زنان سرپرست خانوار و مدیران مهدهای کودک که در محل بنیاد فرزنگان شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بهزیستی به عنوان سازمانی پر خیر و برکت به تمام اقشار جامعه به نوعی خدمات رسانی می کند.


وی با بیان اینکه بهزیستی با فعالیت های گسترده خود کوتاهی های برخی دستگاه در ارائه آموزش ها به افراد را جبران می کند، ابراز کرد: این نهاد در تربیت دینی کودکان مهدهای کودک نقش مهمی دارد.


به گفته قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، برطرف کردن آسیب های اجتماعی به خوبی در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد و در این راستا ستاد اقامه نماز نیز سعی دارد با ترویج فرهنگ نماز در بین جامعه هدف بهزیستی گامی مؤثر در ارائه آموزه های دینی داشته باشد.


دکتر مظفر اضافه کرد: ترویج فرهنگ نماز و اقامه نماز در جامعه رشد آسیب های اجتماعی را مختل می کند و چنانچه نماز هر انسانی تقویت شود بزرگترین تهاجمات نیز نمی تواند بر فرد تأثیر داشته باشد.


این مقام مسئول با اشاره مشاوره های صورت گرفته از سوی سازمان بهزیستی به افراد جامعه، بر ارائه راهکارهای حفظ دین و آموزه های دینی در مراکز مشاوره توسط این سازمان تأکید کرد.

وی همچنین به تهیه کتاب آموزشی نماز با همکاری ستاد اقامه نماز و بهزیستی اشاره و بیان داشت: توزیع کتاب با موضوع نماز و احکام دینی در بین جامعه هدف بهزیستی راهکاری برای ترویج آموزه های دینی است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور یادآور شد: مربیان مهدهای کودک با برگزاری دوره های آموزشی نماز می تواند نقش مهمی در تربیت دینی کودکان داشته باشند.

جعفر همتی مشاورعالی استاندار کرمانشاه نیز با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: ایشان تمام عمر خود را در خدمت اسلام و انقلاب سپری کردند.

وی تصریح کرد: چنانچه ما ادعا می کنیم در کشور اسلامی هستیم و ام القرآن اسلام هستیم بنابراین باید با عمل خود ثابت کنیم که می توانیم گامی مؤثر در برطرف کردن مشکلات و آسیب های اجتماعی داشته باشیم.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مدیران، مسئولان و والدین به وظایف خود عمل کنند مشکلات در جامعه کمتر خواهد شد، اضافه کرد: ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی بسیاری در جامعه وجود دارد که علت آن فاصله گرفتن از دین است.

به گفته همتی، نماز از جمله اصول مهم دین است که خداوند آن را برای صحبت کردن بشر با خود قرار داده و انسانها از این طریق می توانند به آرامش برسند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مربیان مهدهای کودک نقش مهمی در تربیت دینی کودکان دارند، افزود: مربیان مهد کودک می توانند در همان زمان کودکی چند مطلب را به کودکان آموزش دهند که در آینده کارساز خواهد بود.

وی عنوان کرد: احترام به پدر و مادر و همچنین حساب و کتاب داشتن این دنیا می تواند این باور را در کودکان در آینده ایجاد کند که هدف خلقت چه چیزی بوده است.

۴۶