نشست شورای معاونین و مدیران شرکت توزیع برق استان سمنان با موضوع مدیریت پیک بار تابستانی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در این نشست بیان داشت : مقوله نهادینه سازی فرهنگ مدیریت بهینه مصرف برق ، از لحاظ فرهنگی و فنی در بین آحاد مردم جامعه یک ضرورت است .
مهندس سیدمحمد موسوی زاده با بیان این که برق به عنوان زیر ساختِ زیرساخت هاست و همه خدمات و تولیدات به خدمات صنعت برق متکی است گفت: کاهش نزولات جوی، تاثیر مستقیمی در کار ما دارد و این وضعیت را می باید با مدیریت صحیح به یک فرصت برای فرهنگ سازی مدیریت بهینه انرژی تبدیل کنیم.
وی با اشاره به این که افزایش دما ، گرمای هوا و ورود دستگاه های تبریدی و سرمایشی به مدار ، موجب بالا رفتن مصرف انرژی الکتریکی می شود افزود : تمامی تلاش خود را باید به کار ببندیم تا میزان سهمیه 57 مگاواتی برای استان ، جهت گذر موفق از پیک بار تابستانی را به نحو مطلوبی محقق ساخته و این مهم با حمایت مسئولین و مشارکت مردم ، پیگیری مجدانه همکاران در اجرای مناسب برنامه ها و مشارکت مشترکان عملیاتی خواهد شد .
وی با عنوان این که در حال حاضر متوسط مصرف خانوار مشترکان برق در استان سمنان بیش از دو برابر استاندارد های جهانی است تصریح کرد : هدف از مدیریت مصرف، کم مصرف کردن نیست و انتظار ما استفاده به جا، به اندازه و به موقع از این انرژی بی بدیل توسط مشترکان می باشد.
وی خاطر نشان ساخت : مشترکین صنعتی ، کشاورزی و دستگاه های اجرائی ، با همکاری شایسته و رعایت مدیریت مصرف و مشارکت در طرح های مختص به خود، می توانند علاوه بر بهره مندی از تخفیفات و تسهیلات صنعت برق بابت این همکاری ، در عبور موفق از اوج مصرف برق تابستان، نقش تاثیرگذاری داشته باشند.
وی یادآور شد : تاکنون 180 مشترک صنعتی، 120 مشترک کشاورزی، 28 مشترک دارای دیزل، 34 دستگاه اداری ، سه اشتراک CNG و در بخش سایر مصارف هم 12 مشترک برای همکاری با این شرکت در طرح های کاهش پیک مصرف تابستان تفاهم نامه همکاری منعقد نموده اند و درصدد هستیم با توجه به شناسایی وضعیت موجود، از ظرفیت های لازم نهایت بهره برداری را برای اجرای شایسته برنامه ها به عمل آوریم.

 

46

منبع: خبرآنلاین