رئیس سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه از آماده‌باش ۲۷۰ آتش‌نشان کرمانشاهی در چهارشنبه آخر سال خبر داد.

آتش‌ پاد غلامرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: با هدف مقابله با حوادث و حریق‌های احتمالی در شب چهارشنبه آخر سال ۲۷۰ نفر از پرسنل سازمان آتش‌نشانی به‌صورت آماده باش در ایستگاه‌های یازده‌گانه حضور خواهند داشت.

وی افزود: والدین نباید در این ایام فرزندان خود را تنها گذارند، خصوصاً نوجوانان که در این سن شور و هیجان زیادی دارند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه با اشاره به اینکه عمده این اتفاقات به دلیل جمع‌آوری و انبارداری مواد آتش‌زا در منازل مسکونی پیش می‌آید، تصریح کرد: والدین در این ایام مراقبت و نظارت بیشتری نسبت به فرزندان داشته باشند.

رضایی اضافه کرد: در پارکینگ‌های مسقف کنار ترانس‌های برق به هیچ عنوان آتش روشن نشود چون احتمال آتش‌سوزی و خسارت بالا می‌رود، مانع شور و هیجان مردم نیستیم و توصیه‌های ما به این دلیل است که این هیجان تبدیل به حادثه ناگوار و جبران ناپذیری نشود.

رضایی گفت: مردم برای خاموش کردن آتش از خاموش‌کننده‌های دستی استفاده کنند، نحوه کار با کپسول‌های دستی را یاد بگیرند و به تاریخ مصرف آن دقت کرده و از پریدن روی آتش جلوگیری کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از پریدن از روی آتش به‌خصوص با لباس‌های بلند مانند مانتو و چادر به شدت خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه والدین اجازه ندهند تا فرزندانشان ترقه‌های پرخطر را خریداری کنند، ابراز کرد: ترقه‌های صوتی آسایش شهروندان را می‌گیرد و از طرفی برای آنها احتمال حادثه ناگوار مانند قطع عضو را به‌همراه دارد.

رضایی گفت: اگر حادثه‌ای خارج از اراده ‌و توان مردم رخ داد مردم حتماً با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند، چرا که گاهی تماس نگرفتن و روند اشتعال طولانی شده و حادثه‌ای فاجعه بار رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه توصیه‌های زیادی در رسانه‌ها انجام دادیم تا بتوان حوادث را کاهش بدهیم، گفت: از طریق انتشار پوسترها، بروشورها و کلیپ‌های آموزشی در فضای مجازی که حاوی تصاویر واقعی آسیب‌دیدگان است هشدارهای لازم داده می‌شود.

46

منبع: خبرآنلاین