فارس نوشت:

رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده گفت: سیاست‌ تحدید جمعیت توطئه استکبار برای سوزاندن ریشه ملت ایران است که باید متوقف شود.

کبری خزعلی پیش از ظهر امروز در همایش «تنظیم جمعیت، توطئه صهیونیستی»، در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: وظیفه بزرگ شیعه این است که در تمام صحنه‌هایی که اسلام تهدید می‌شود، وارد عمل شده و تلاش کند. گاهی جنگ به تهدید مرزها و عملیات نظامی محدود می‌شود اما گاهی نیز این جنگ به دیگر عرصه‌ها کشیده شده و مرزهای فکری و عقیدتی را در معرض آسیب قرار می‌دهد.

رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده ابراز داشت: پس از انقلاب اسلامی کشور ما در دوره‌ای درگیر جنگ نظامی شد و توانست در این عرصه پیروز شود.

وی با اشاره به اینکه جنگ در این دوره شکل دیگری پیدا کرد اظهار کرد: دوره‌ای پس از جنگ اتفاق افتاد که تا چشم‌هایمان را باز کردیم، دشمن را دیدیم که درون خانه‌هایمان نفوذ کرده است.

خزعلی با اشاره به اینکه شیعه باید مرزبان اسلام باشد، بیان داشت: مرزبانی یعنی دشمن در هر نقطه‌ای وارد می‌شود، ما نیز در همان زمینه اقدامات دفاعی را شروع کنیم. امروز مرزبانی کار ساده‌ای نیست چرا که دشمن با چهره‌ای مانند خود ما وارد میدان شده و از پشت به ما خنجر می‌زند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شاخص‌های تشخیص حرکت درست ابراز داشت: هر جا دشمن از اعمال ما خشنود شد، باید در عملکرد خود تجدیدنظر کنیم.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای کاهش جمعیت شیعه در جهان ادامه داد: استکبار می‌خواهد به این وسیله تعداد پیروان حقیقی اسلام در جهان را محدود کند.

خزعلی با بیان اهمیت مسئله جمعیت اظهار کرد: جمعیت منشأ قدرت است و موجب پیشرفت اقتصادی و اقتدار سیاسی و اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر عدم اعمال سیاست‌های کنترل جمعیت در شرایط حاضر عنوان داشت: طبق فرمایش ایشان هر گونه اقدام برای تحدید جمعیت باید پس از رسیدن جمعیت کشور به 150 میلیون نفر انجام شود. امام خمینی(ره) نیز در اوایل انقلاب این موضوع را مورد توجه قرار داده و بر ظرفیت کشور برای پذیرش 200 میلیون نفر تاکید کرده بودند.

رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده گفت: اظهار نگرانی‌هایی که در مسائل اقتصادی در زمینه افزایش جمعیت مطرح می‌شود، کارشناسی نیست چرا که در همین شرایط کشورهایی که بسیار بیش از ما تراکم جمعیت دارند، در رفاه نسبی بسیار خوبی زندگی می‌کنند.

خزعلی با اشاره به اینکه کشور ما با توجه به منابع و گستردگی سرزمینی ظرفیت 400 میلیون نفر را دارد گفت: جمعیت مولد و فعال منشأ ثروت و عظمت یک کشور است.

وی با بیان اهمیت افزایش جمعیت مسلمانان در دیدگاه اسلام بیان داشت: در فرمایشات معصومین(ع) هم ما این نکات را مشاهده می‌کنیم که این بزرگواران داشتن فرزند صالح را از نعمت‌های الهی می‌دانند و هیچ اشاره‌ای به موضوع مضر بودن تعداد زیاد فرزند ندارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تمایل کم خانواده‌های ایرانی به فرزندآوری را نتیجه تهاجم فرهنگی استکبار دانست و خاطر نشان کرد: از جانب دیگر ما می‌بینیم که در بسیاری از خانواده‌‌های قدیمی که تعداد فرزندان زیاد بوده است، هیچ مشکل و آسیبی وجود نداشته و اکثر فرزندان تربیت شده در این خانواده‌ها، مصداق بارز فرزند صالح هستند.

وی ادامه داد: غرب تلاش می‌کند تمام کشورها را بر اساس الگوی مادی خود ساماندهی کند و هیچ فرهنگی در شرایط کنونی از تهاجم فرهنگ مادی غرب در امان نیست.

خزعلی گفت: غرب در زمینه خانواده برنامه‌های مخرب بسیاری را برای جوامع اسلامی و کشور ما تدارک دیده است که یکی از نتایج منطقی این برنامه‌ها کاهش جمعیت مسلمانان و شیعیان است.

4747

منبع: خبرآنلاین