پایگاه اینترنتی الجزیره انگلیسی در یادداشتی کوتاه اظهارات علی جنتی پیرامون شبکه‌های اجتماعی را زیر ذره بین قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پایگاه اینترنتی الجزیره انگلیسی در یادداشتی کوتاه می نویسد: در هوای تهران، نسیم تغییر در حال وزیدن است. امروز نگاهها به سوی ایران بیشتر حول مسائل داخلی این کشور به خصوص در حوزۀ آزادی رسانه ها، شبکه های اجتماعی، صنعت فیلم سازی و هنر می چرخد.
الجزیره در ادامه می افزاید: پس از سالها اعمال محدودیت ایران در این حوزه به نظر می رسد دولت جدید مصمم است تا در سیاست های گذشته تجدید نظر کند و بیشتر سیاست های محدودکنندۀ گذشته را به چالش بکشد. این حداقل چیزی است که وزیر جدید و بانفوذ دولت جدید از آن می گوید.
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تازگی برداشته شدن فیلتر شبکه های اجتماعی را درخواست نموده و اعلام کرده که دوست دارد همۀ ایرانیها به فیسبوک دسترسی داشته باشند. او گفته است دولتش تلاش می کند با همکاری سایر نهادها و وزارتخانه‌ها این هدف را محقق کند.
الجزیره این پرسش را مطرح می کند که آیا ایران تصمیم دارد فضای بیشتری را برای آزادی بیان فراهم کند؟ و آیا چنین شیوه ای در تضاد با فضای محافظه کاری ایران نیست؟
االجزیره در ادامه از زبان جنتی می افزاید: بدون شک برخی عوامل در ایران هستند که با هر نوع مذاکره با غرب مخالفند. اما امیدوارم پس از امضای توافقنامۀ ژنو و حمایت مردم ایران از رییس جمهور این عوامل فضای بیشتری را در آینده بگشاید.

5252

منبع: خبرآنلاین
"