تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در لیگ جهانی 2015 به مصاف لهستان رفت و با نتیجه سه بر یک شکست خورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ والیبال ایران كه در مسابقات اول و دوم خود با نتایج مشابه سه بر یك به آمریكا باخته بود، در سومین مسابقه به مصاف لهستان رفت تا امید صعود خود را زنده نگه دارد. 

لهستان این مسابقه را شروع كرد و امتیاز اول را هم گرفت. سرویس بعدی را لهستان زد اما ایران به امتیاز اول خود رسید. لهستانی‌ها با اشتباهات بازیكنان ایران توانستند امتیازهای دوم و سوم را هم بگیرند. امتیاز سوم روی اشتباه میرزاجانپور برای لهستان به دست آمد كه توپ را به بیرون زد.

ایران امتیاز دوم را هم گرفت و امتیاز سوم هم برای ایران گرفته شد اما بازبینی صحنه نشان داد كه امتیاز باید به لهستان برسد. مسابقه 4-2 شد و لهستان با یك آبشار محكم توانست امتیاز پنجم را هم بگیرد. سرانجام آبشار محمد موسوی امتیاز سوم را برای ایران به همراه آورد تا فاصله زیاد نشود. در سرویس بعدی، دفاع خوب روی تور از لهستانی ها امتیاز ششم این تیم را ثبت كرد.

لهستان كه یك امتیاز دیگر گرفت، كواچ درخواست وقت استراحت كرد تا تیمش را راهنمایی كند. اما لهستانی ها پس از وقت استراحت هم سوار بر بازی شدند و دو امتیاز متوالی گرفتند. امتیاز ششم زمانی برای ایران ثبت شد كه بازیكن لهستان سرویس خود را به بیرون زد. اشتباه میرزاجانپور كه باعث شد پای او روی خط برود، امتیاز دهم لهستان را ثبت كرد. اما ایران پس از آن یك امتیاز گرفت. سرویس را هم فرهاد قائمی زد كه توپ او روی خط نشست و امتیاز هشتم ایران ثبت شد. قائمی اما برای زدن سرویس بعدی دچار اشتباه مبتدیانه ای شد و پایش روی خط رفت تا امتیاز یازدهم به لهستان داده شود.

ایران امتیاز بعدی را گرفت و سامان فائزی سرویس بعدی را زد. لهستانی ها توپ برگشتی را به امتیاز دوازدهم خود تبدیل كردند تا فاصله دو سه امتیازی با ایران را از دست ندهند. سرویس بعدی را بازیكن لهستان زد كه توپ برگشتی دوباره به لهستانی ها رسید و بازیكن این تیم توپ را به تور زد. امتیازهای ایران 2 رقمی شد. سرویس بعدی را ایران زد و در توپ برگشتی میرزاجانپور امتیاز یازدهم را گرفت. 

فاصله امتیاز ایران با لهستان به یك امتیاز رسید و این فاصله تا امتیاز 14 - 13 ادامه دار بود. اما لهستان امتیاز پانزدهم را گرفت و دوباره فاصله به دو امتیاز رسید. سعید معروف با یك پاس زیباتوپ را به فائزی رساند و او با یك ضربه محكم امتیاز چهاردهم را گرفت. البته لهستان خیلی زود امتیاز شانزدهم را گرفت و وقت فنی دوم هم گرفته شد.

با از سر گیری مسابقه، لهستان نتیجه را 18 - 15 كرد و كواچ وقت استراحت گرفت. لهستانی‌ها با شروع مسابقه فاصله را به 4 امتیاز رساندند. اما ایران سریع جبران كرد و امتیاز شانزدهم را گرفت. پس از آن هم  یك ضربه دقیق و آرام از امیر غفور، امتیاز هفدهم را به همراه داشت. 

لهستان مجددا توانست فاصله را زیاد كند. آن ها با چند حركت خوب و بدون نقص، 22 امتیازی شدند و ایران همچنان در امتیاز 17 باقی مانده بود. اما ایران امتیاز 18 را گرفت و كواچ هم با ایجاد دو تغییر در تركیب تیمش، شهرام محمودی و مهدی مهدوی را به زمین فرستاد تا شرایط را عوض كند. اما ایران با اینكه یك امتیاز گرفت، اما خیلی زود امتیاز را پس داد تا فاصله روی 4 امتیاز باقی بماند. مسابقه 23 - 19 بود كه لهستان امتیاز بعدی را هم گرفت و حالا برای گرفتن ست اول فقط یك امتیاز می خواست. 

لهستان سرویس خود را به بیرون زد و ایران 20 امتیازی شد اما فاصله زیاد بود و ایران برای گرفتن این ست كار سختی داشت. سرویس میرزاجانپور در برگشت تبدیل به امتیاز 25 لهستانی ها شد تا این تیم ست اول را به نام خود ثبت كند.

 

ست دوم

ایران ست دوم را هم خوب شروع نكرد. لهستانی‌ها كه در خانه شان مسابقه می دادند، مسلط تر از ایران بودند و مثل ست اول، كار را قدرتمندانه شروع كردند. آن ها در این ست هم اجازه ندادند ایران پیش بیفتد و سعی می كردند فاصله دو یا سه امتیازی را هر طور شده حفظ كنند. وقت استراحت اول كه گرفته شد، ایران 6-8 از حریف عقب بود. با شروع مسابقه، حركت خوب قائمی و ضربه آرام او امتیاز هفتم را برای ایران ثبت كرد. اما لهستان باز هم با یك آبشار محكم توانست امتیاز بگیرد و فاصله دو امتیازی را حفظ كند. 

سرویس لهستانی‌ها توسط بازیكنان ایران تبدیل به امتیاز شد اما لهستان هم سرویس ایران را به سود خود به پایان رساند. لهستانی‌ها هر طور كه بود فاصله دو سه امتیازی را حفظ كردند و مسابقه 13 - 11 شد. این تیم می توانست  امتیاز چهاردهم را هم بگیرد كه پای بازیكن آن ها روی خط رفت و امتیاز دوازدهم به ایران رسید. لهستان اما اجازه نداد فاصله كمتر از یك امتیاز شود و امتیازهای 14 و 15 را هم گرفت. اشتباه بازیكن لهستان در زدن سرویس، امتیاز سیزدهم ایران را ثبت كرد و پس از آن هم ایران امتیاز بعدی را گرفت. دوباره فاصله به یك امتیاز رسید. 

فرهاد قائمی سرویس ایران را زد و پای او روی خط رفت تا امتیاز بعدی به لهستان برسد. لهستان به خوبی بازی را كنترل می كرد و وقت استراحت دوم هم كه گرفته شد، این تیم سه امتیاز ایران جلو بود. آن ها با امتیاز 19 - 16 وقت استراحت را شروع كردند. اما با شروع مسابقه سرویس لهستان خراب شد و امتیاز هفدهم ایران به ثبت رسید. ایران مثل همیشه روحیه جنگندگی نداشت و لهستان آرام آرام به امتیازهای پایانی این ست نزدیك می شد. لهستان به امتیاز 22 رسید و ایران همچنان 18 امتیازی بود. 

لهستان كه امتیاز 23 را گرفت، سعید معروف دوباره وارد زمین شد. ایران امتیاز 20 را با ضربه محكم امیر غفور گرفت. امتیاز 21 هم برای ایران ثبت شد و فرهاد قائمی سرویس زد. توپ او توسط لهستانی ها دریافت شد اما در برگشت، ضربه میرزاجانپور به اوت رفت كه ایران تقاضای ویدئو چك كرد. امتیاز به ایران داده شد و فاصله به یك امتیاز رسید؛ 23 - 22.

مربی لهستان درخواست وقت استراحت كرد. اما لهستان فقط دو امتیاز دیگر می خواست و اولین امتیازش را خیلی زود گرفت. سرویس لهستانی ها هم به امتیاز 25 این تیم تبدیل شد تا ست دوم هم به نام لهستان ثبت شود.

 

ست سوم

سرانجام در ست سوم، امتیاز اول را ایران گرفت. گرچه لهستان سریع بازی را مساوی كرد اما ایران با كسب امتیاز اول ثابت كرد كه در ست سوم نمی خواهد به راحتی نتیجه را واگذار كند. ایران در دقایق ابتدایی این ست توانست برای اولین بار در طول این مسابقه دو امتیاز از حریف جلو بیفتد و نتیجه را 4-2 به سود خود كرد. ایران با گرفتن امتیاز هفتم این ست، برتری سه امتیازی را هم تجربه كرد. روحیه بازیكنان ایران بالا رفته بود و البته این تحول در تیم ملی، بی ارتباط به تغییرات نبود. معنوی نژاد وارد زمین شده بود و شهرام محمودی هم جای امیر غفور را گرفت. 

ایران برتری اش را به خوبی حفظ كرد و فاصله را به 5 امتیاز هم رساند. ایران دوازدهمین امتیاز را در شرایطی گرفت كه لهستان هنوز 7 امتیازی بود. این اختلاف امتیاز نشان می داد كه ایران قصد دارد ضعف دو ست اول را جبران كند. 

ایران فاصله سه چهار امتیازی را حفظ كرد و تا امتیاز 15 هم پیش رفت. لهستان اما هنوز 11 امتیازی بود. ایران در این ست توانست فاصله 6 امتیازی را هم تجربه كند. زمانی كه ایران امتیاز 18 را گرفت لهستان هنوز در امتیاز 12 باقی مانده بود. ایران با زیادتر كردن فاصله، تفاضل 7 امتیازی را هم تجربه كرد. امتیاز 22-17 امتیاز مطمئنی برای ایران بود كه این ست را برای خود بداند. البته لهستان اجازه نداد این تفاضل بیشتر شود و نتیجه را تا 23 - 19 پیش برد. 

اشتباه بازیكن لهستان، امتیاز 24 ایران را ثبت كرد. مهدی مهدوی سرویس ایران را زد كه توپ او در برگشت تبدیل به امتیاز بیستم برای لهستانی ها شد. سرویس لهستانی ها خوب توسط بازیكنان ایران دفع نشد و لهستان به امتیاز 21 رسید. سرانجام لهستانی ها سرویس خود را خراب كردند و ست سوم به نام ایران ثبت شد.

ست چهارم

چهارمین ست مانند ست قبلی نبود. لهستانی‌ها بهتر از ایران شروع كردند و سه بر یك جلو افتادند. امتیاز چهارم هم برای آن ها با یك سرویس به دست آمد. لهستانی‌ها نتیجه را 8-3 كردند تا با فاصله 5 امتیازی، نشان دهند ایران كار مشكلی در ست چهارم دارد. البته ایران با گرفتن سه امتیاز متوالی، فاصله را كم كرد اما لهستان اجازه نداد ایران خیلی هم یكه تازی كند.

در این ست نوبت لهستان بود كه فاصله خود را رفته رفته زیاد كند. برخلاف ست قبلی كه ایران فاصله خوبی گرفته بود، این بار لهستان به خوبی فاصله گرفت و اجازه نداد ایران امتیازهایش را نزدیك كند. آن‌ها نتیجه را 14 - 8 كردند تا فاصله به 6 امتیاز برسد. البته شهرام محمودی با یك آبشار دقیق امتیاز بعدی را گرفت اما لهستان بلافاصله امتیاز بعدی را هم گرفت تا فاصله دوباره 6 امتیاز شود.

هرچه زمان می گذشت، امید ایران برای پیروزی در این ست كمتر می شد. گرچه معنوی نژاد سرویس های خوبی می زد و فاصله را كم می كرد، اما لهستان اجازه نمی داد فاصله كمتر از سه امتیاز شود. لهستانی ها كه انگار تازه روی دور افتاده بودند، با قدرت آبشار می زدند و از اكثر آبشارهای خود امتیاز می گرفتند.

سرانجام بازیكنان ایران طلسم را شكستند و فاصله را به دو امتیاز رساندند. درخشش عبادی پور در تركیب ایران عامل این كاهش تفاضل شد. شهرام محمودی هم با آبشارهای سنگین خود در این موضوع نقش داشت. نتیجه 22-19 شد و لهستان فقط سه امتیاز برای رسیدن به پیروزی می خواست. عادل غلامی با یك آبشار خوب ایران را 20 امتیازی كرد. اما لهستان امتیاز 23 را گرفت. كواچ درخواست ویدئو چك كرد و امتیاز را به تیم ایران دادند. ایران امتیاز 22 را هم گرفت و سرانجام مسابقه در این ست مساوی شد. دو تیم در امتیاز 22 برابر شدند و وقت استراحت برای لهستان درخواست شد.

لهستان و ایران به ترتیب امتیازهای بیست و سوم را گرفتند تا دوباره مسابقه مساوی شود. لهستان امتیاز 24 را با یك آبشار گرفت و پس از آن دوباره ایران امتیاز بعدی را هم گرفت. ایران امتیاز 25 را گرفت و كواچ صنوبر را از زمین بیرون كشید و سامان فائزی را به جای او وارد زمین كرد. لهستان اما دوباره نتیجه را به تساوی كشاند. لهستان اما دو امتیاز بعدی را گرفت و با نتیجه 27 - 25 پیروز این ست شد.
در مجموع لهستان با نتیجه سه بر یك این مسابقه را برد تا ایران در سومین دیدار خود در لیگ جهانی 2015 سومین شكست را تجربه كند. باز هم با همان نتیجه تكراری سه بر یك.

43 43

منبع: khabaronline