با یک شکست نمی گویند مربی را عوض کنید؛ آقای اینانلو!

باخت دوباره تیم ملی والیبال بهانه منتقدان را جور کرد.

مهری رنجبر - خبرآنلاین؛ انگار هر بار ملی پوشان تورنمنتی را با باخت شروع می کنند، دوباره علامت سوال چرا ما باختیم؟ روی سر آنها می چرخد. فرقی هم نمی کند سرمربی زنده یاد حسین معدنی باشد ،ولاسکو یا کواچ. با شروع لیگ جهانی تیم ملی والیبال دو باخت 3-یک برابر امریکا داشت. تیمی که تجربه 17 ساله بازی در لیگ جهانی را دارد و قهرمان دوره قبل است. این بار هم محمد علی اینانلو کواچ را مثل بار قبل مقصر می داند و بس. او با اینکه خودش معتقداست قرار نیست ما همه تیم های دنیا را ببریم و به صغیر و کبیر رحم نکنیم، علی الخصوص تیم اول دوره گذشته را، اما نوشته چرا ایران باخت؟
انگار آقای نویسنده خیلی از حال و روز بازیکنان خبر ندارد؛اینکه چرا شهرام محمودی ،همان شهرام سابق نیست یا امیر غفور و سید محمد موسوی مثل همیشه به قول خودش نمی غریدند و امتیاز نمی گرفتند. از شهرام محمودی شروع می کنیم که در آخرین تمرین توپی تیم ملی عضله دو قلوی پایش کشیدگی پیدا کرد .او برای دو هفته از تمرین معاف شد، با بهبودی مصدومیتش در راه چمهوری چک به امریکا سرماخوردگی یقه اش را گرفت. استراحت یک روزه به او کمک کرد تا در بازی اول باشد اما با ضعف عضلانی زیر سرم رفت و در بازی دوم بالاجبار بیرون نشست. غفور جایش را گرفت. امیر غفوری که مصدومیت کتفش در سال قبل حتی به او اجازه بازی در فصل قبل لیگ برای متین ورامین را نداد. او برای جبران و امادگی حتی قید تعطیلات عید را هم زد اما این بار شکستگی انگشتش کار دستش داد .
غفور در اردوی تهران خیلی دیرتر از بقیه بازیکنان دست به توپ شد. همین مساله هم او را از آمادگی دور کرد.قضیه ای که کواچ را هم نگران کرد و بالاجبار سه پشت خط زن را همراه تیم کرد .سید محمد موسوی هم با مصدومیت کهنه مچ پا و زانویش کجدار و مریز سر می کند. عادل غلامی هم در فنلاند مصدوم شد . او با اینکه بهتر شده اما با هر سفر و هر پرواز باز سیامک افروزی پزشک تیم ملی معالجه اش را از نو شروع می کند. فرهاد ظریف هم که مچ دستش از لیگ مصدوم بوده و با این شرایط بازی کرد. با یک لشکر مصدومی که روی دست کواچ هست ، پزشک تیم هر روز تا ساعت 12 شب کارهای درمانی بازیکنان را انجام می دهد. اما ظاهرا منتقد تیم ملی اصلا تاب شکست را ندارد به خاطر همین بعداز باخت تیم در دو بازی اول به امریکا مثل سال قبل در قضاوتی زود هنگام کواچ را محکوم کرد.
او فراموش کرده درسطح اول دنیا برد و باخت هست و با باخت دنیا به آخر نمی رسد. البته قضاوت درباره بد یا خوب بودن مربی هم درست نیست . منتقد همیشگی مربیان تیم ملی که حالا ولاسکو را کار بلد می داند، فراموش کرده وقتی ایران در رقابتهای ورلد کاپ ژاپن 2011 بعداز برد صربستان و ارژانتین 3-2 به چین باخت در یادداشتی مشابه نوشت:«این بازیکنان ، بازیکنان همیشگی نبودند و معلوم نیست دیشب کجا بودند؟» اما نکته آخر درباره تقویت کادرفنی تیم ملی اینکه؛ کدام یک از مربیانی که اینانلو اسم می برد آن قدر مسلط به زبان انگلیسی هستند که بتوانند همزمان حرفهای کواچ را برای بازیکنان ترجمه کنند؟ او از مربیانی اسم می برد که در لیگ خیلی هم کار نامه درخشانی ندارند. در این شرایط انتقاد هیچ کمکی به تیم ملی نمی کند. چرا که فشارهای زیادی را به بازیکنان می آورد و حتی چه بسا روحیه آنها را هم کمتر می کند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    بابا بنده خدا مي گويد مربي در هنگام مسابقه چنان محو و مات مسابقه مي شود كه يادش مي رود تايم اوت بگيرد خدائيش هم همينه .تعداد تايم اوت هاي بقيه تيم ها را با تيم ايران مقايسه كنيد اون يارو 6 تا سرويس خواباند و كواج هنوز نمي دانست بايد تايم اوت بگيرد .
  • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    اینانلو بهتره بره به شکار برسه
  • ناصر شجاعی SE ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    107 4
    خیلی جالبه که هیچکدوم از منتقدین اشاره‌ای ببه نقاط ضعف بازیکنان نمیکنند، و هیچ ایرادی به مربیان باشگاهی نمیگیرند که چرا در طول این سه سال وضعیت سرویس زدن و توپ گیری بازیکنان رو در باشگاه ها اصلاح نکردن.
  • علی IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    79 13
    نظر آقای اینانلو در مورد کیروش چیه؟؟ چون اونم به آرژانتین باخت
  • سیاوش IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    89 18
    آقای اینانلو آدمو یاد علیفر میندازه که میگفت فرگوسن چرا به جای دفاع خطی از دفاع سه نفره استفاده نمیکنه؟؟؟؟ آقای اینانلو اول صبر کن آدمایی مثل پیمان اکبری ، منظمی یا حتی کارخانه یه کلمه انتقاد بکنن بعد شما بیا اطلاعات والیبالتو عرضه کن
  • بی نام GB ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    32 28
    خیلی ها قبل از باخت می گفتند که کواچ در اندازه تیم ما نیست و ربطی به این باخت نداره
  • بی نام RO ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    33 35
    اگه.مصدوم بودند چرا دعوت شدند؟ اگه چند تا جوون به جاشون میومدن و میباختیم مهم نبود ، در ضمن ما داریم کار مربی و تو تعویضا.و مدیریت بازی میبینیم . اگه.خوب بازی میکردنو میباختن هم مهم نبود. واقعا تعویضای آقای کواچ مسخرست . آقای معروف هم خیلی بی انگیزه بود ، تو صحبتاش.هم همش میگفت اونا بازیکنای بهتری دارن . ما یه مربی مثل کیروش میخوایم که به بچه ها.اعتماد به نفس بده
    • بهار A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
      24 11
      حيفك تو مربي نيستي.¡¡¡
  • محمد محرابی لارستان بزرگ IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    39 63
    تایم اوت گرفتن و تعویض کردن به موقع رو بلد نیست کواچ .... هر چی بدست اوردیم به همت بچه ها بوده
  • زهرا A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    37 14
    ایشان صبر داشته باشند .هنوز برای انتقاد زود است
  • علی IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    10 3
    دوستان امیدوارم که من اشتباه کنم اما روسیه واقعا ضعیف بود ودریافت اولشون مثل تیمهای محلی بود...
  • عاشق والیبال A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    9 12
    کواچ در حد تیم ملی ما نیست
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    7 3
    کواچ به این خوبی,قهرمان اسیا و ۴ام جهان شدن راحت نیست.پس کیروش خوبه که هیچ کاری نکرده