سخنگوی جریان صدر سفر مکرر مقامات آمریکایی به‌ عراق را نگران کننده‌ خواند و نسبت به‌ عواقب دخالت های آمریکا در امور داخلی عراق هشدار داد.

"صلاح العبیدی " سخنگوی جریان صدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد اظهار داشت: سفر مقامات آمریکایی به‌ عراق و دخالت آنها در امور داخلی کشور به‌ شدت از سوی فراکسیون ما و تمامی مردم آزادی خواه‌ عراق محکوم است.


وی افزود: روز گذشته‌ از طریق سفیر آمریکا با خبر شدیم که‌ معاون رئیس جمهور آمریکا دوباره‌ قصد عزیمت به‌ بغداد را دارد، این واقعا نگران کننده‌ است و باید گروهای عراق نسبت به‌ این امر حساس باشند.


سخنگوی جریان صدر در ادامه‌ خاطرنشان کرد: شخصیت های عراق باید در مقابل هرگونه‌ دخالت خارجی در امور داخلی واکنش نشان دهند و نسبت به‌ این امر بی تفاوت نباشند.


روز گذشته‌ کریستوفر هیل " در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که "جو بایدن " معاون رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور بزودی سفرهای متوالی خود را به عراق آغاز خواهند کرد.


گروه‌های مختلف سیاسی در عراق تا 23 تیرماه وقت دارند بر سر انتخاب رئیس‌جمهور و رئیس‌ پارلمان عراق توافق کرده و رئیس‌جمهور نیز باید نخست‌وزیر آینده عراق را برای گرفتن رأی اعتماد به پارلمان معرفی نماید.


هیل هدف از این سفرها را دیدار با مقامات عراقی و توصیه به آنان برای تشکیل دولت آینده دانست.
در آستانه پایان مهلت مقرر برای تشکیل دولت عراق و احتمال نزدیک شدن به توافق میان گروه‌های مختلف عراقی مقامات آمریکایی با این سفرها قصد دارند تا فشارهای خود را برای تحمیل نظرات خود به گروه‌های سیاسی افزایش دهند.

منبع: فارس