سخنگوی جریان صدر سفر مکرر مقامات آمریکایی به‌ عراق را نگران کننده‌ خواند و نسبت به‌ عواقب دخالت های آمریکا در امور داخلی عراق هشدار داد.

"صلاح العبیدی " سخنگوی جریان صدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد اظهار داشت: سفر مقامات آمریکایی به‌ عراق و دخالت آنها در امور داخلی کشور به‌ شدت از سوی فراکسیون ما و تمامی مردم آزادی خواه‌ عراق محکوم است.


وی افزود: روز گذشته‌ از طریق سفیر آمریکا با خبر شدیم که‌ معاون رئیس جمهور آمریکا دوباره‌ قصد عزیمت به‌ بغداد را دارد، این واقعا نگران کننده‌ است و باید گروهای عراق نسبت به‌ این امر حساس باشند.


سخنگوی جریان صدر در ادامه‌ خاطرنشان کرد: شخصیت های عراق باید در مقابل هرگونه‌ دخالت خارجی در امور داخلی واکنش نشان دهند و نسبت به‌ این امر بی تفاوت نباشند.


روز گذشته‌ کریستوفر هیل " در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که "جو بایدن " معاون رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور بزودی سفرهای متوالی خود را به عراق آغاز خواهند کرد.


گروه‌های مختلف سیاسی در عراق تا 23 تیرماه وقت دارند بر سر انتخاب رئیس‌جمهور و رئیس‌ پارلمان عراق توافق کرده و رئیس‌جمهور نیز باید نخست‌وزیر آینده عراق را برای گرفتن رأی اعتماد به پارلمان معرفی نماید.


هیل هدف از این سفرها را دیدار با مقامات عراقی و توصیه به آنان برای تشکیل دولت آینده دانست.
در آستانه پایان مهلت مقرر برای تشکیل دولت عراق و احتمال نزدیک شدن به توافق میان گروه‌های مختلف عراقی مقامات آمریکایی با این سفرها قصد دارند تا فشارهای خود را برای تحمیل نظرات خود به گروه‌های سیاسی افزایش دهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 74438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =