اولین تله فیلم سجاد آوینی به تهیه‌کنندگی کیومرث پوراحمد به زودی آماده پخش می‌شود

 «چشم‌های تقریباً نگران» را کیومرث پوراحمد تهیه کرده و سجاد آوینی (پسر شهید آوینی) را به عنوان کارگردان این فیلم انتخاب کرده است. آوینی در گفت‌وگویی کوتاه به تشریح چگونگی همکاری خود با کیومرث پوراحمد و ساخت تله فیلم «چشم‌های تقریباً نگران» پرداخته است. 

این کارگردان جوان که قرار بود اولین تجربه فیلم‌سازی بلندش در همکاری با پوراحمد رقم بخورد فیلم‌نامه‌ای با نام اولیه «شهروند درجه یک» را برای این منظور دستمایه کار خود قرار داد. آوینی دراین باره می‌گوید: «کیومرث پوراحمد براساس شناختی که از من به واسطه دیدن فیلم کوتاهم و همچنین مستندی که درباره‌اش ساخته بودم برای ساخت یکی از این تله‌فیلم‌هایش دعوت کرد. پس از آن من طرحی را به اتفاق فاطمه احمدی و ابراهیم احمدی آماده کردم و بر اساس آن فیلمنامه را به نگارش در آوردم».

آوینی حدود 5 ماه صرف نگارش فیلم‌نامه می‌کند با آماده شدن آن تله فیلم «شهروند درجه اول» با نام جدید «اتوبان» وارد مرحله پیش تولید می‌شود و در نهایت 22 فروردین این تله فیلم در تهران کلید می‌خورد: «فیلم‌برداری طی 30 جلسه به طور کامل در تهران انجام شد که این مرحله از کار 23 اردیبهشت ماه به پایان رسید و پس از آن حامد رضی تدوین فیلم را در استودیو شکوفا فیلم آغاز کرد».

 اما با آغاز تدوین و شروع مراحل فنی نام این فیلم بار دیگر تغییر کرد و این بارعنوان «چشم‌های تقریباً نگران» برای آن انتخاب شد. آوینی درباره تغییر مکرر عنوان فیلم می‌گوید: «فیلم‌نامه که به پایان رسید نام مناسبی نتوانستم برایش انتخاب کنم بنابراین نامی موقت بر روی آن گذاشتیم تا فیلم بدون عنوان نماند. پس از آن به نام اتوبان رسیدیم که در ادامه حس کردم این نام چندان سنخیتی با مضمون فیلم ندارد و می‌بایست تغییر کند که در نهایت به نام فعلی رسیدم».

بازیگر اصلی این فیلم فرهاد آییش است. بازیگری که آوینی حضور او در فیلمش را یکی از شانس‌های بزرگش می‌داند: «انتخاب اول من آتیلا پسیانی بود، با او صحبت‌هایی هم انجام دادیم اما مشغله‌های کاریش مانع از همکاری ما با او شد. پس از این‌که همکاری پسیانی منتفی شد آقای پوراحمد، فرهاد آییش را پیشنهاد داد که حضور او در فیلم برای من یک شانس بزرگ بود. در کنار از امید روحانی هم دعوت کردیم که عهده‌دار یکی دیگر از نقش‌های فیلم باشد. رؤیا جاویدنیا، سیمون سیمونیان، محمدعباسی، فلورمرادی هم دیگر بازیگران این تله فیلم هستند».

تله فیلم «چشم‌های تقریباً نگران» برخلاف دیگر تله فیلم‌های تولیدی تلویزیون مراحل فنی خود را با تعجیل سپری نکرده نکته‌ای که آوینی آن را ماحصل حضور پوراحمد به عنوان تهیه‌کننده می‌داند: «بی‌شک این فیلم ماحصل صبر و حوصله اقای کیومرث پوراحمد است که با سعه صدر خود موجب شد تا ما بر خلاف دیگر تله فیلم‌ها براساس ایده‌ال‌هایمان فیلم را آماده نمایش کنیم».

او همچنین درباره مشاوره‌هایی که پوراحمد برای ساخت این فیلم به او داده می‌گوید: «وقتی فیلم‌نامه آماده شد ایشان نظراتی روی فیلم‌نامه داشتند، اما در زمان تصویربرداری هیچ وقت سر صحنه نیامدند و من بیشتر در زمان تدوین از مشاوره‌های ایشان استفاده کردم».

بنا به گفته آوینی تدوین این فیلم اوایل تابستان به پایان می‌رسد، اما با نظراتی که کیومرث پوراحمد می‌دهد این فیلم بار دیگر تدوین می‌شود و در ادامه نیز در نسخه نهایی هم اصلاحاتی با مشاوره پوراحمد انجام می‌شود تا این‌که پس از سه مرحله تدوین فیلم آماده پخش می‌شود. البته هم زمان با انجام این کار موسیقی متن فیلم توسط فردین خلعتبری ساخته می‌شد و داریوش صادقپور نیز صداگذاری آن را انجام می‌داد. این فیلم هم اکنون آماده پخش است: «ما فیلم را برای حضور در بخش سینما ویدیو ارائه داده‌ایم در صورت انتخاب فیلم برای جشنواره، پخش آن از تلویزیون به پس از اکران جشنواره موکول می‌شود اما اگر فیلم برای جشنواره انتخاب نشود طی هفته‌های آینده در کنداکتور برنامه سینما 5 قرار خواهد گرفت».

«چشم‌های تقریباً نگران» ماجرای مرد میانسالی است که خانواده‌اش به قصد سفر به ترکیه به قبرس می‌روند تا از آن‌جا به صورت قاچاق به کانادا مهاجرت کنند که پس از رفتن آن‌ها، این مرد میانسال از این جریان با خبر می‌شود و... 

این تله فیلم از محصولات گروه فیلم و سریال شبکه تهران است که به تهیه‌کنندگی کیومرث پوراحمد تولید شده است. اجرای طرح این پروژه را داریوش باباییان برعهده داشته است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا صفاری IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۷
    1 0
    تا کنون فیلم ایرانی به این زیبایی ندیده بودم . در تمام طول پخش فیلم گویی در عالم دیگری بودم. کسی میداند که این فیلم را چگونه میتوان خرید یا دانلود کرد.
  • غزل تهامی IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۸
    1 0
    اولین فیلم ایرانی بود که بعد از دیدنش هر از گاهی هوس می کردم صحنه هاشو تو ذهنم مرور کنم.متفاوت و دلنشین