رئیس سازمان بازرسی کل کشور مجددا خطاب به دولت درباره گشوده شدن پرونده های تخلف فراوان دولت در این سازمان هشدار داد

امید سلیمی بنی: رئیس سازمان بازرسی کل کشور، تخلفات و مفاسد مالی اخیر از جمله اختلاسهای مکرر در نظام بانکی را به دلیل بی توجهی رئیس جمهور و هیات دولت به گزارشهای این سازمان دانست. وی همچنین خطاب به دولت گفته است پرونده های زیادی در این سازمان هنوز مطرح است که نمی خواهیم درباره آنها سخن بگوییم، چون مصلحت نیست. پس بهتر است مدعیان، سر جای خود بنشینند.
 مصطفی پورمحمدی که امروز در جمع کارکنان سازمان تحت مدیریتش سخن می گفت، شدیدترین انتقادها را از زمان انتشار گزارش اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی در بانکهای کشور، متوجه مقامات دولتی کرد و گفت: " آنچه وزیر اقتصاد در برنامه تلوزیونی دیشب خود به عنوان دلیل اختلاسهای اخیر اعلام کرد، همان‌هایی بود که سازمان در چند نوبت به خصوص در گزارش سال 88 به تفصیل برای آقای رییس جمهور، وزیر اقتصاد، رییس بانک مرکزی و روسای بانک‌ها ارسال کرده بود. همه این موارد اعلام شده بود که متاسفانه چندان مورد توجه قرار نگرفت و منجر به این تخلفات و مفاسد شد."
شب گذشته صدا و سیما برنامه ای از نشست وزیر اقتصاد و روسای برخی بانک‌ها پخش کرد و در این برنامه راجع به تخلف بزرگ بانکی اخیر و ال سی‌های تقلبی آسیب شناسی انجام گرفت. اکنون رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از دولت می گوید: "اینکه درشت گویی و پرخاشگری شود و به این و آن نسبت‌های نابخردانه داده شود راه حل مشکل نیست. این حرف‌ها به درد کسی نمی‌خورد و تخلف را نیز جبران نمی‌کند."
این مقام عالی قضایی به مخاطبان خود در دولت توصیه کرد "به جلو فرار نکنند" و توضیح داد: "سازمان بازرسی با این نوع اظهارات و نسبت ناروا دادن‌ها زمین گیر نمی‌شود. توصیه ما این است که فرار به جلو نکرده و جلوی انحراف را بگیرند تا حداقل تخلف ادامه پیدا نکرده و مشکل جدیدی به وجود نیاید.اینکه به عملکرد و اقدامات سازمان بازرسی باز گردیم و بگوییم سازمان بازرسی کجا بوده و چه کار کرده و اقداماتی از این قبیل مشکلی را حل نمی‌کند."
پرونده های زیادی از فساد داریم

رئیس شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی، مجددا سخن سال گذشته خود را تکرار کرد که در آن، خطاب به دولت گفته بود: "به اندازه ای پرونده از دولت داریم که اگر بخواهیم می توانیم فضای رسانه ای کشور را تحت تاثیر قرار دهیم." این بار پورمحمدی با این کلمات، از پرونده های فراوان دولت در این سازمان، خبر داد: "اگر بنا باشد بگوییم خیلی چیزها را مطرح می‌کنیم. به پرونده های بسیار اشاره می‌کنیم و سوابق زیادی را مطرح می‌کنیم. این خطا در حوزه شما واقع شده شما باید تلاش تان مضاعف باشد تا این مسئله جبران شود."
پورمحمدی با لحن کنایه آمیزی از "مدعیان" خواست ساکت بمانند: " مردم از همه چیز مطلع اند. مردم به خوبی فعالیت‌های سازمان بازرسی و اقداماتی که تا کنون انجام دادیم را می دانند. با جایگاه و رفتار شما نیز آشنا هستند. اما مدعیان سر جای خود بنشینند. آن کسی که تخلف کرده یا حامی تخلف است و یا این تخلف در مجموعه تحت نظر او اتفاق افتاده باید سر جای خود بنشیند. بهترین هدایت این است که سر جای خود نشسته و عذرخواهی کند تا حجم مجازاتش کاهش پیدا کند. این نوع برخورد کمکی به شما نمی‌کند. اینکه بیائید با فرافکنی دیگران را متهم کنید مشکلی حل نمی‌کند."
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بازرسی کل کشوررئیس این مجموعه با این توصیه که افراد دست ازغبارپراکنی بردارند، گفت: "بالاخره این گرد و خاک‌هامی‌نشیند و آنچه واقعیت دارد بر همه آشکار می‌شود. سازمان بازرسی کل کشور نیز روند منطقی خود را ادامه داده و به وظایف خود عمل می‌کند. البته اگر کسی بپرسد که از عملکرد خود راضی هستیم می‌گویم خیر. باید بیشتر تلاش کنیم. اما مجرمین، متخلفین و افرادی که وظیفه خود را عمل نکردند فکر نکنند با این اظهارات از جرم آن‌ها کاسته می‌شود. بلکه جرمشان افزایش پیدا کرده و از وزن و جایگاه آنان در جامعه کاسته می‌شود."
این چندمین بار است که مصطفی پورمحمدی با کلمات تندی علیه مقامات دولتی سخن می گوید و از آنها می خواهد روند کاری خود را اصلاح کنند، در غیر این صورت پرونده های متعددی از تخلف را در مجامع قضایی و رسانه ها مطرح خواهد کرد.
45/233
 

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها