گفت و گوی خبرآنلاین با جمشید انصاری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

گروه اقتصاد: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی سرانجام به پرداخت یارانه نقدی به مردم رای داد. سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفته است که این یارانه ها از تیر ماه سال 88 به مردم پرداخت خواهد شد.

 منابع حاصل از حامل های انرژی در سال 88 به صورت خالص معادل 20 هزار میلیارد تومان است که از این رقم، قرار شد 8 هزار و 500 میلیارد تومان در بودجه دولت منظور شده و 11 هزار و 500 میلیارد تومان آن به گروه خانوارها و تولید تعلق گیرد.

شیوه پرداخت این یارانه ها نیز از طریق کارت ها اعتباری خواهد بود.شیوه ای که به گفته یکی  از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس تنها شیوه پرداخت یارانه نقدی به مردم است.

جمشید انصاری،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با "خبرآنلاین" در پاسخ به این سوال که آیا گزینه دیگری در شیوه پرداخت یارانه نقدی به مردم در مجلس مورد بحث قرار گرفت یا خیر گفت:"هیچ گزینه دیگری وجود نداشت،دولت یا باید پول را به در منزل مردم ببرد،یا اینکه از طریق کارت های اعتباری به مردم پول دهد که گزینه دوم مناسب ترین گزینه بود."

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با طرح این سوال که منتقدان این شیوه پیشنهاد دهند که چه شیوه ای مناسب تر است،گفت:"کار دیگری نمی شد کرد،کسانی که به این شیوه ایراد می گیرند بیایند به ما بگویند که چه کنیم."

وی افزود:سرجمع شاید 10 درصد مردم دسترسی به کارت اعتباری نداشته باشند یا توان استفاده از این سیستم ها را نداشته باشند،اما باقی مردم با این مشکل مواجه نیستند.

نماینده مردم طارم در مجلس شورای اسلامی افزود:باید توجه داشت که پرداخت یارانه به صورت کارت اعتباری یا با توسل به شیوه دیگر،هیچ تفاوتی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که تبعات تورمی پرداخت یارانه نقدی چیست،گفت:البته در کوتاه مدت تورم افزایش خواهد یافت،طرح هدفمند کردن یارانه ها ایراد های فراوانی دارد هم دارد،اما نباید برای تورم چند درصدی این طرح را زیر سوال برد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 4825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =