۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۸

ایسنا نوشت: با تلاش متخصصان صنعت دفاعی و به دستور رئیس جمهوری نخستین هواپیمای جنگنده ایرانی به نام کوثر تولید و به پرواز در آمد.

همزمان با ۳۱ مرداد سالروز صنعت دفاعی، تحقیق و تلاش متخصصان صنعت هوایی به ثمر نشست و نخستین هواپیمای بومی جنگنده پیشرفته مجهز به سامانه های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل ۴ با نام مبارک کوثر تولید شد.

ارتقاء توان رزم و آموزش خلبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بومی سازی سامانه های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته نسل ۴، سامانه های مکانیکی و هیدرولیکی، موتور با به کارگیری شبکه گسترده شرکت های دانش بنیان و سازمان های صنعتی وزارت دفاع، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی از جمله ویژگی های این جنگنده ایرانی است.

 

همچنین بهره گیری از سیستم معماری یکپارچه پیشرفته اویونیک و کنترل آتش با استفاده از شبا داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل ۴، بهره گیری از فناوری نمایشگرهای چندمنظوره تمام دیجیتال، بهره گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خلبانان (HUD) به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره گیری از رادار پیشرفته چندمنظوره کنترل آتش جهت بالا بردن کشف اهداف و تهدیدات و بهره گیری از ناوبری دقیق به صورت رادیویی و مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند از مهمترین ویژگی ها و دستاوردهای تولید این هواپیماست.

هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با ماموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده است و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه های اویونیک و کنترل آتش نسل 4 قرار داده است.

این هواپیما در دو نوع تک کابین و دو کابین قابل تولید خواهد بود که نوع دو کابینه علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد.

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =