ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد، تلاش برای حل بحران سوریه از طریق چارچوب آستانه ادامه خواهد یافت. این اظهارات پوتین چند ساعت بعد از نشستش با دونالد ترامپ در فنلاند مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بعد از دیدار خود با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز تاکید کرد: ما در چارچوب آستانه عمل خواهیم کرد، یعنی روسیه، ایران و ترکیه و من این مساله را به دونالد ترامپ هم گفتم، اما ما در عین حال آماده هستیم تمام این تلاش‌ها را با تلاش‌های گروه کوچکی از کشورها جمع ببندیم تا یک روندی گسترده حاصل شود و شانس بهتری برای موفقیت نهایی به دست آید.

قرار است نشست آستانه اواخر ماه جاری میلادی در سوچی روسیه با محوریت سوریه برگزار شود.

این اظهارات پوتین بعد از نشستش با دونالد ترامپ در هلسینکی فنلاند در روز دوشنبه بود.

این دو رهبر جهان به مساله سوریه پرداختند و پوتین در این دیدار گفت، آمریکا و روسیه می‌توانند صلح و ثبات را در سوریه برآورده کنند.

پوتین در جریان کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود گفت: بعد از نابودی تروریسم در سوریه باید با مراجعه به توافقنامه ۱۹۷۴ درباره امتناع از درگیری که آتش‌بس بین اسرائیل و سوریه را تقویت می‌کند، گام‌هایی برداشته شود.

رئیس‌جمهوری روسیه تصریح کرد، بعد از نابودی تروریسم باید در وضعیت جنوب سوریه براساس توافقنامه ۱۹۷۴ بازنگری شود و این به نفع روسیه است که صلح طبق قطعنامه‌های بین‌المللی برقرار شود.

وی خاطرنشان کرد، نظامیان روس و آمریکایی همکاری با هم داشتند و توانستند از برخوردهای خطرناک در سوریه اجتناب کنند. نظامیان روس و آمریکا مهارت خوبی در هماهنگی و همکاری داشتند. آنها کانال‌های ارتباطی سریعی را ایجاد کردند که مانع از وقوع حوادث خطرناک و برخوردهای غیرمنتظره در صحنه درگیری در حریم هوایی و زمینی شد.

پوتین افزود: درباره سوریه باید مشکلات در زمینه برقراری مجدد صلح در سوریه حل شوند که می‌تواند بهترین نمونه همکاری میان دو کشور باشد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    3 22
    کو ایران؟ بنظرم نامه رهبری عزیز به پوتین، ترامپ را مهار کرده بود تا زیاد دری وری نگوید...
  • راستين IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    0 0
    سلام اين دو شايد در گذشته، ولي در حال حاضر رهبران جهان نيستند.