حجت‌الاسلام «ناصر نقویان» گفت: آمار مفاسد و ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی در مقایسه با کشورهای دیگر که می‌بینیم نگران‌کننده است و رضایت‌مندانه نیست.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام ناصر نقویان روحانی منتقد در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره فاصله میان حاکمیت و مردم گفت: عده‌ای معتقدند فاصله و گپی وجود ندارد مثلا در نمازجمعه‌ها این طور گفته می‌شود که اکثریت مردم حاکمیت و تصمیمات کلان آن را قبول دارند، یک تعداد اقلی هم، مثل آن آقای رئیس‌جمهوری که گفت یک تعداد خس و خاشاک در اقل هستند و گرنه اکثریت با ما هستند. اما من به عنوان یک طلبه‌ای که در مردم هستم و با مردم و با اقشار مختلفی ارتباط دارم حس می‌کنم این طور نیست بلکه اکثریت مردم حداقل به یک سری از تصمیمات منتقد هستند و اشکالات جدی دارند. آن وقت در بین این مردم همه قشری هست، از حد مرجعیت در حوزه تا اساتید دانشگاه، تا دانشجوها و طلبه‌های معمول تا مردم کوچه و بازار و آن خانم خانه‌دار یا آقایی که در یک روستایی کشاورزی و دامداری می‌کند، می‌بینیم در بسیاری از اتفاقاتی که در جامعه می افتد و از ناحیه حاکمیت تصمیم‌گیری و اعلان می‌شود مردم منتقد هستند و همراه و هم فکر با مسئولان نیستند.

رضایت‌مندی مردم پایین آمده است
او ادامه داد: سخنانی که اوایل انقلاب گفته می‌شد الان گفته نمی‌شود یا توصیه‌هایی که حضرت امام داشتند عمل نمی‌شود. نکته‌هایی که در نوشته‌ها و گفته‌های امثال شهید مطهری و شهید بهشتی بوده عمل نمی‌شود، علاوه بر همه این‌ها آمار مفاسد و ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی در مقایسه با کشورهای دیگر می‌بینیم آمار هم نگران‌کننده است و رضایت‌مندانه نیست. به خصوص افرادی که به کشورهای دیگر می‌روند، تجارتی دارند یا برای دیدن عزیزی می‌روند و برمی‌گردند، سوغاتی که از اتفاقات سیاسی و اجتماعی آن کشورها با خودشان می‌آورند با آن‌چه در جامعه ما می گذرد تفاوت‌ها زیاد است. این نشان می‌دهد میزان رضایت‌مندی مردم خیلی پایین آمده و مردم ناراضی هستند و حاکمیت باید فکری به حال این موضوع بکند.

مشروح این گفت‌وگو را می توانید اینجا بخوانید.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =