پیمان یوسفی شب گذشته خبر داد که بازی فرانسه و بلژیک آخرین دیداری بود که او در جام جهانی گزارش کرد.

عرفان حاج‌بابایی: پیمان یوسفی رفت روسیه اما زودتر از آنچه که فکرش را بکند به ایران برگشت.وقتی مسئولان صدا و سیما باکس مخصوص گزارشگران را خریداری نکرده بودند سفر یوسفی به روسیه فقط سیاحتی بود.به همین دلیل هم بود که خیلی زود از سوی ایران فراخوانده شد تا "کما فی السابق" از داخل استودیو بازی های جام جهانی را گزارش کند!

اصلا همه چیز از همین بازگشت به عقب شروع شد.پیمان یوسفی که خودش را آماده کرده بود تا حداقل سه بازی ایران را از روسیه و از دل جام جهانی گزارش کند با بازگشت به تهران خیلی ها را خوشحال کرد!این را می شود از کامنت ها،از واکنش ها در فضای مجازی و از کنایه هایی که مردم می زنند به راحتی فهمید.وقتی یوسفی بازی دیشب فرانسه مقابل بلژیک را گزارش کرد و گفت که این آخرین گزارشش در این رقابت ها است طنازی های علاقمندان به فوتبال در شبکه های مختلف مجازی شروع شد.از تکرار کلمات عربی که یوسفی در خلال گزارش هایش به کار می برد گرفته تا این جمله"‏بهترین قسمت بازی فرانسه و بلژیک، آخرین گزارش پیمان یوسفی در جام جهانی 2018 بود."یوسفی خبر از آخرین گزارشش در جام جهانی داد اما کاملا مشخص بود که او اصلا در این جام دل و دماغ نداشت،بی حوصله بود و با این بی حوصلگی خاص خودش مخاطب را هم خسته کرد.

نکته اینجاست که یوسفی کمی لجباز است.بدون شک او انتقادها را می شنود،پیام ها را می خواند و می داند که مردم چه سبک گزارشی را دوست دارند اما هرگز تلاشی نمی کند تا از دایره لغات خاص خودش خارج شود.بیان جمله هایی مثل  "قس علی هذا"، "من حیث المجموع"،" علی ای‌حال"،چندان برای عشق فوتبال ها جذاب نیست.عشق فوتبال هایی که خیلی های شان معنی جمله هایی که یوسفی می گوید را نمی دانند و ما هم همین طور!دیشب فرانسه به فینال جام جهانی رسید اما چه کسی در ذهن خودش به یاد دارد که یوسفی حرفی،کلمه ای یا جمله ای ماندگار زده باشد؟آرامشی که یوسفی این روزها در خلال گزارش هایش دارد به شدت آزار دهند است و حس و حال مخاطب را از بین می برد.پیمان باید این را قبول کند که دیگر بیان اینکه" شیاطین سرخ دو دقیقه وقت دارند تا شیطونی شون رو نشون بدن!"هواداران فوتبال را جذب نمی کند.یا وقتی تلویزیون در حال سانسور است و تصاویر نخست بازی را نشان می دهد نباید از این کلمه استفاده کرد که" آه و حسرت را می شود در چهره بلژیکی ها دید."

پیمان یوسفی یکی از گزارشگران خوب صدا و سیما بوده که قطعا مردم هم از او خاطرات خوبی دارند اما ظاهرا او هنوز هم به دلیل اتفاق هایی که در ابتدای جام افتاد ناراحت است و دارد این ناراحتی اش را هم به بیننده القا می کند.دیشب خیلی ها طرفدار فرانسه بودند و آرام بودن یوسفی پس از باز شدن دروازه بلژیک هرگز کمکی به آنها نکرد تا هیجانات خودشان را بیرون بریزند و با مشت های گره کرده شان روی هوا بپرند.آقای یوسفی دیشب شبکه های مختلف خارجی هم بازی فرانسه و بلژیک را نشان دادند و گزارش گرهای زیادی این مسابقه را گزارش کردند.همین حالا خیلی از این گزارش ها در شبکه های اجتماعی موجود است.جستجویی کوتاه کنید و فقط صحنه گل فرانسه را قیاس کنید با گزارشی که خودتان کردید.اگر  شما جای مخاطبان بودید به پیمان یوسفی چه نمره ای از بیست می دادید؟

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    29 51
    خيلي هم گزارشگر خوبيه و الكي ادا در نمياره
  • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    26 10
    بعد از گزارش سیاسیش تو بازی روسیه و عربستان ، دیگه از تحمل من خارج شده تحمل گزارشگریش
  • بی نام DE ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    6 4
    وای حالا چیکار کنیم؟
  • ارتش سرخ IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    37 3
    خسته کننده به معنی واقعی کلمه چقدر تاریخچه بابا اگه تایم بگیریم حدود 30 دقیقه تو کل بازی فقط تاریخچه گفت
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    20 6
    خلی ها از جمله من ترجیح می دهند به خاطر گزارشگری یوسفی کلا از خیر دیدن بازی بگذرند .
  • ح A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    27 5
    ما دسترسی به شبکه های خارجی ماهواره نداریم. ولی واقعا ترجیح میدیم صدای تلویزیون رو قطع کنیم تا موقع دیدن بازی اعصابمان از نوع گزارش امثال یوسفی و خیابانی راحت باشد.
  • بی نام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    10 3
    من که طرفدار بلژیک بودم...
  • بی نام GB ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    18 6
    نمره منفی 5 وقتی گفت قراره یوسفی بازی رو گزارش کنه زدم شبکه ورزش فکر کردم خیابانی گزارش می کنه اما بازم صدای یوسفی ...صدا رو قطع کردم تا آخر بازی ..چسبید
  • علی DE ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    32 10
    گزارش آقای یوسفی خیلی افتضاح هست . البته از رسانه ملی توقع بیشتری هم نمیشه داشت. همیشه از آقای خیابانی ایراد می گرفتند ولی حداقل ایشون با جون و دل گزارش میکنه با اینکه گزارشش کاستی های زیادی هم داره.
  • مهدی A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    12 3
    با سلام خبر انلاین ایشان در گزارش بازی ایران هم هنوز بازی تمام نشده رقیب را در محله بعد میدید جا دارد چاره ای اندیشیده شود امید ها همیشه زنده هستند
  • پیام IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    24 3
    لامصب انگار قبل گزارشش لیدوکائین و خالی میکنه رو حنجرش. حس نداره
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    28 2
    صداو سیما کلا مخل اعصابه
  • مرتضی RU ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    26 3
    بـــــــــــــــــــــــــــــعله نشون به اون نشون که قبلا عرض کردم کلا وقتی فردوسی پور گزارش میکنه آدم دوست داره ببینه وگرنه حاضرم گزارش لهستانی گوش بدم ولی این ها رو گوش ندم حس رو میپرونه و آدم خوابش میگیره
  • فرزاد A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    31 1
    چرا همش میگه ,,,نشون به اون نشون که,,,خخخخ
  • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    30 1
    این آقا هم مثل خیابانی از ادامه کارش مطمئنه چه خوب گزارش بکنه چه بد خسته کننده باشه یا نه این همه مردم گفتن گزارشهای خیابانی رژه روی اعصاب مردمه ...چه تاثیری داشت ؟ این آقا هم مثل خیابانی
  • بي نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    6 22
    بعد از خياباني به جان يوسفي افتاده ايد، بگذريم از اينكه اين گزارشگران هيچكدام چيز برجسته اي نيستند، بخصوص همين آقاي يوسفي، ولي خودتان بگوييد اولا" تيم ملي فرانسه چقدر در ايران طرفدار دارد كه بخواهند بالا و پايين بپرند و كدام گزارش بازبهاي خارجيغير از تيم ملي ايران خاطره انگيز بوده و در يادها مانده؟
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    21 8
    هیچکدومشون ذره ای خلاقیت ،هنر و جرات و جسارت عادل در تهیه کنندگی و تبحرش در گزارشگری رو ندارند بعد میان میگن عادل مافیا داره
  • بی نام GB ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    11 8
    آقاى عرفان حاج بابايى اميدوارم چنين بررسى هايى را براى عادل فردوسى پور، مزدك ميزايى، جواد خيابانى و ... با گزارش هاى فوق غير حرفه اشان نيز انجام دهيد.
  • بی نام RO ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    6 10
    گیرمان آوردید یا واقعا معتقدید طرفدار فرانسه داریم که روی هوا می پرد آنهم با مشت های گره کرده؟ ضعف سواد اقلیت کم دانش را که نباید از ایشان حساب خواست.
  • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    2 1
    4
  • بی نام PT ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    15 18
    اصلا اینطور نیست. بی خودی از طرف همه صحبت نکنید.حداقل من به شخصه گزارش پیمان یوسفی رو به خیلی از گزارشگرای دیگه که میرن روی اعصاب آدم ترجیح میدم . ادبیات خودش رو داره به نظرم بعد فردوسی پور مزدک و پیمان یوسفی خوبن. مطمئنم نظرم رو نمیذاری چون مخالف متنه