آمارها نشان می دهد که ایرانیها با جمعیت یکسان و تعداد خودروی کمتر ١١برابر مردم ترکیه بنزین مصرف میکنند. جزییات بیشتر این خبر را از زبان مدیر بازرگانی شرکت پخش و پالایش فرآوردههای نفتی ببینید و بشنوید.
چرا بدون تحقیق حرف میزنید؟؟؟؟
ترکیه بالای 50 درصد خودروهاش گازسوزه اونم از نوع گاز مایع که کمترین آلایندگی و کمترین خطر و کمترین استهلاک رو رای خودرو داره.
پمپ های گاز مایع یا همون ال پی جی هم در سراسر کشور ترکیه فراوان وجود داره.
دلیل مصرف کم بنزین این نیست که ماشین سوار نمیشن بلکه دلیل اینه که از سوخت بهتر استفاده میکنن.
جالب اینجاست که ما گاز مایع رو صادر میکنیم به مفت برا اونا و ازونور داریم بنزین وارد میکنیم با قیمت بالا .
مشکل مدیران هستن نه مردم ....البته خود مردم هم مقصرهستند چون مدیران رو مردم انتخاب میکنن
یعنب دلیل به این سادگی که ماشین هامون 10 برابر اونا بنزین مصرف می کنن رو هیچکس نمی بینه یا حاضر نیست ببینه؟
دقیقا موضوع اینه که ما از هر 10 تا ماشینمون 8 تاشون پراید و پژو و همین ماشین های تکولوژی قدیمی هستن که 10 برابر ماشین های جدید بنزین مصرف می کنن و در نتیجه 10 برابر بیشتر هوا رو آلوده می کنن و 10 برابر بیشتر باعث سرطان و مرگ انسان ها میشن..
جان انسانها در تمام دین ها با ارزش ترین چیزه و باید بهش احترام گذاشت ، آقایون
بله مردم ایران هنوز سوار ماشین هایی بدون هیچ گونه استاندارد و پر مصرف میشوند در صورتی که مردم ترکیه با هزینه ای چند برابر کمتر سوار ماشین های استاندارد تر و کم مصرف تر و صد البته ارزانتر میشوند
سوخت ارسالی از ظرف شرکت پخش و پالایش با بارنامه رسمی به جایگاهها ارسال می شود و در تانکر ها نیز دارای سیستم رهیاب هستند ، فروش سوخت در جایگاهها نیز کنترل دقیق می شود و جایگاها در همه قسمت ها دارای دوربین مدار بسته هستند،پس چگونه ممکن است با وجود نیروهای زحمت کش وزارت اظلاعات و سایر ارگانهای ذی صلاح سوخت با این حجم قاچاق شود.نکند خدایی نا کرده کشتی هایی که به مقصد ایران سوخت بارگیری می کنند در جاهای دیگری تخلیه می شوند ولی ذز محاسبات به پای ملت حساب می شود.
سلام.. اینکه ما مدیریت مصرف نداریم درست..و البته بگذریم از اینکه هیچکس هیچ بررسی علمی و کارشناسی نمیکنه چرا اینگونه است...خدا رو شکر همه تا یک تریبون یا یک سایت گیر میارن بند میکنن به مردم که شما چند برابر مصرف جهانی میخورید و میپوشیدو...ولی هچکس نمیگه چرا و از کی اینجوری شد... اینم بگذیرم..خندم میگیره که واقعا کجای علم اقتصاد میگه محاسبه خروجی به دلار و محاسبه ورودی به ریال باید باشه....برادر مسیول..اقای کارشناس علم اقتصاد. پول بنزین در ترکیه محاسبه می شود در قیمت روز دلار در ایران ولی در امد مردم ترکیه محاسبه نمی شود به قیمت روز دلار ..؟؟؟؟ کارشناسای کی بودین شماها....
من به عنوان یه لیسانسه بیکار برای فرار از افسردگی و خونه نشینی ناشی از بیکاری، روزانه چند ساعت با پراید پدرم به اطراف شهرمون میرم و چرخ میزنم تا حالم از این خرابتر نشه.
علتش فقط تکنولوژی قدیمی و پرمصرف بودن ماشینهای ساخت داخل و عدم کفایت شهرداری ها در باز کردن گره های ترافیک شهری. که مسئولیت هردومورد به عهده ی دولت و حاکمیت هست نه مردم.
اول اینکه اونا از خودروهای روز دنیا استفاده می کنن.. دوم اینکه کیفیت بنزین خیلی خیلی خوبی دارن.. سوم اینکه خیلی از خودرو هاشون گازوییلی هست، چهارم اینکه در هر محله ای امکانات رفاهی بسیاری دارند و نیاز به جابجایی ندارند برای خرید، پنجم اینکه وسایل نقلیه عمومی بسیار با کیفیتی دارن مترو، اتوبوس و .. ششم اینکه ترافیک وحشتناک ندارند، هفتم اینکه شهرسازی های درست و حسابی دارن و تراکم جنعیت در یک محل 10 برابر حد مجاز نیست مثل اینجا و خیلی دلایل دیگه
اشکال از دو خودرو ساز ایرانی است . شما تعرفه رو صفر کن ، ببین چگونه ایران خودرو و سایپا نابود می شوند . خودرو بنز و کیا و نیسان و بی ام دبلیو کجاش قابل قیاس با پراید هست ؟
خودروهای خوب و ارزان قیمتی که اونا سوار میشن اگر وارد ایران بشه مصرف ایران هم یک پنجم میشه.
آخه پراید و پژو 405 ، وانت نیسان و ... قابل مقایسه هستن با تویوتا، مزدا،نیسان و هیوندایی و کیا
مقایسه باید در شرایط یکسان انجام بشه.
ارزانترین خودروهای ترکیه، تکنولوژی روز رنو فرانسه و فورد امریکا هستند. آنها خودروهای بی کیفیت ایرانی و خودروهای مونتاژ داخلی با تکنولوژی 15 الی 20 سال پیش اروپا رو ندارند.
استاندارد ماشین های داخل ترکیه 11 برابر بالاتر از ماشین های داخل ایران هستش.تورو خدا توروخدا خودتون رو با اوگاندا وکشورهای سطح پایین مقایسه کنید.نه با ......
نظر شما