ایلنا نوشت: رئیس هیأت پارلمانی ایران در اجلاس IPU به اظهارات نماینده پارلمان یمن در حاشیه یکصد و سی و نهمین اجلاس اتحادیه بین‌‌المجالس واکنش نشان داد.

در اجلاس IPU به اظهارات نماینده پارلمان یمن در حاشیه یکصد و سی و نهمین اجلاس اتحادیه بین‌‌المجالس واکنش نشان داد و تاکید کرد: ایران همواره دست صلح و دوستی به سوی همسایگان دراز کرده است.

متن سخنان سیده فاطمه حسینی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خانم رئیس

در پاسخ به اظهارات نماینده یمن، ملت‌های بیدار جهان و نمایندگان آزادیخواه را به این نکته جلب می‌کنم و از شما می‌پرسم چه کسی و کدام کشور به یمن حمله نظامی کرده است؟ چه کسی کودکان، مادران و پیران آن سرزمین کهن را می‌‌‌‌‌کشد؟ از شما می‌پرسم، نقض تمامیت ارضی یمن از سوی چه کسانی انجام شده است؟ آیا صدای ضجه و زاری افراد بیگناه را در یمن نمی‌‌‌‌‌‌شنوید؟

نماینده یمن آدرس غلط ندهد! ایران همواره دست صلح و دوستی به سوی همسایگان دراز کرده است. ایران اینگونه اظهارات را مغایر منافع و امنیت جمعی در منطقه می‌داند.

خانم‌ها، آقایان

یک بار دیگر توجه شما را به این نکته جلب می‌کنم؛ امروز چگونه کسانی که خود فاقد مشروعیت برای نمایندگی مردم یمن هستند، مدعی حمایت از حقوق ملت یمن هستند؟ مجلسی که ۱۵ سال پیش انتخابات آن برگزار شده است، چگونه امروز مشروعیت دارد؟

214219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =