رییس ستاد انتخابات کشور آماری از نخستین روز ثبت نام نامزد‌ها ارائه کرد. همچنین رئیس هیات نظارت حوزه انتخابیه تهران از روند ثبت نام در روز نخست ابراز رضایت کرد.

به گزارش خبرآنلاین سید صولت مرتضوی گفت: تا آخرین لحظات روز شنبه(روز اول ثبت‌نام) در سراسر کشور 254 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 245 نفر آقایان و 9 نفر خانم‌ها هستند.وی با اشاره به این‌که «ثبت‌نام تا پایان روز نهم دی ادامه دارد و این مهلت طبق قانون تمدید نمی‌شود» گفت:از داوطلبان می‌خواهیم کار ثبت‌نام را به لحظات آخر نیندازند.
مرتضوی همچنین با تاکید مجدد بر این موضوع که رای گیری در 10 درصد حوزه‌های انتخابیه به صورت رایانه‌ای برگزار خواهد شد گفت: انتخابات 25 فرایند دارد که از این مجموع 24 فرایند به صورت صددرصد رایانه‌ای در تمام شعب اخذ رای برگزار می‌شود. وی افزود: در یکی دو سال گذشته تجربیات سایر کشورها بررسی و نرم‌افزار و سخت‌افزار لازم نیز بومی‌سازی شد تا بتوانیم رای‌گیری الکترونیکی داشته باشیم.
رییس ستاد انتخابات کشور که در بخش گفت‌و‌گوی ویژه خبری شنبه‌شب شبکه دوم سیما سخن می‌گفت با اشاره به این‌که «احراز هویت رای‌دهندگان در سه مرحله انجام می‌شود» افزود: مرحله اول مشاهده شناسنامه و کارت ملی و در مرحله دوم احراز هویت به صورت آف لاین است؛ دراین مرحله یک بانک اطلاعاتی تعریف شده و برای همه صندوق‌ها تکثیر شده است.
وی افزود:‌ در مرحله سوم مشخصات کارت وارد می‌شود و این مشخصات به صورت آنلاین بررسی می‌شود و احیانا به فردی که در نقطه دیگری از کشور رای داده باشد، اجازه رای دادن داده نمی‌شود.
وی افزود: داوطلبانی که صلاحیت‌شان مورد تائید قرار نگرفت می‌توانند در مدت 3 روز به هیات نظارت مرکز استان مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند. رییس ستاد انتخابات کشور گفت: هیات نظارت نیز رسیدگی به این شکایات و بررسی صلاحیت تائید شدگان را آغاز می‌کنند.
مرتضوی افزود: چنانچه باز هم اعتراض باشد شاکیان می‌توانند به هیات نظارت مرکزی و در مرحله بعد به شورای نگهبان اعتراض کنند تا رسیدگی به این اعتراض‌ها صورت گیرد، در نهایت فهرست نهایی در اختیار ستاد انتخابات قرار می‌گیرد. مرتضوی درباره تبلیغات انتخاباتی گفت: فعالیت تبلیغاتی 8 روز قبل از اخذ رای و تا 24 ساعت قبل از اخذ رای ادامه دارد.
مرتضوی گفت: در این دور از انتخابات کسانی که دارای شرایط لازم نباشند و مدارکشان ناقص باشد، ثبت‌نام نمی‌شوند، داشتن تابعیت ایران، 18 سال تمام و عاقل بودن از شرایط انتخاب کنندگان است.
از سوی دیگر رئیس هیئت نظارت حوزه انتخابیه تهران و شمیران ضمن مثبت ارزیابی کردن روند اجرایی و نظارت ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس به داوطلبان توصیه کرد برای جلوگیری از اتلاف وقت در ثبت نام مدارک خود را به صورت کامل ارائه کنند. سید عبدالوهاب میر اشرفی رئیس هیئت نظارت حوزه انتخابیه تهران و شمیران امروز یکشنبه در دومین روز از ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس در فرمانداری تهران با اشاره به اینکه روند کاری تا به امروز مناسب بوده است، گفت: با توجه به آشنایی مراجعه کنندگان و داوطلبان به نحوه ثبت نام و ارائه مدارک کامل از سوی آنها روند کار به خوبی پیش رفته است.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =