حضرت آیت​الله خامنه​ای بر وحدت کشورهای دوست به منظور افزایش قدرت و تامین منافع ملی تاکید کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي در ديدار رئيس جمهور پاكستان، تروريسم را موجود مزاحم تحميل شده از جانب غرب به ملتهاي منطقه دانستند و خاطرنشان كردند: امريكا و قدرتهاي غربي هرجا پا بگذارند شر و فساد و ناامني به همراه مي آورند.
ايشان،‌همگرايي كشورهاي اسلامي و استفاده از ظرفيت جنبش عدم تعهد را، براي مقابله با تروريزم ضروري خواندند و افزودند: بايد همه در مقابل زورگويي ها و تحميلات قدرتهاي بزرگ احساس مسئوليت كنيم و در مقابل آن بايستيم.
حضرت آيت الله خامنه​اي با يادآوري احساس و نگاه مثبت ايرانيان به ملت مسلمان، مؤمن، صميمي و با فرهنگ پاكستان افزودند: اميدواريم با ياري خداوند مشكلات تحميل شده به پاكستان پايان يابد.
آصف علی زرداري نيز، روابط دو ملت را روابطي عميق و خويشاوندي خواند و با اشاره به تلاش اسلام آباد براي گسترش روابط گفت: ايده هاي حكيمانه شما درباره وحدت و ايستادگي كاملاً مورد قبول ماست.
رئيس جمهور پاكستان با قدرداني از برگزاري خوب و موفق اجلاس سران افزود: اين اجلاس به جهانيان نشان مي دهد كه مشكلات خود را بايد چگونه حل كنند.
همچنين رهبر انقلاب اسلامي در ديدار رئيس جمهور سريلانكا، وحدت كشورهاي دوست را موجب تقويت جايگاه، افزايش قدرت و تأمين منافع ملي آنها خواندند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به القائات سياسي و رسانه اي قدرتهاي سلطه گر افزودند: آنها سعي مي كنند خود را شكست ناپذير جلوه دهند اما تجربيات ايران و سريلانكا نشان مي دهد ايستادگي در مقابل استعمار و سلطه طلبان امكان پذير است.
ايشان، حمايت سريلانكا از ملت فلسطين و احترام به حقوق مسلمانان در سريلانكا را از اقدامات قابل توجه اين كشور برشمردند و از علاقه مندي و تأكيد رئيس جمهور سريلانكا براي گسترش روابط استقبال كردند.
ماهيندا راجا پاگسا نيز با قدرداني از سخنان رهبر انقلاب اسلامي در اجلاس سران عدم تعهد گفت: پيشنهاد عاري شدن منطقه خاورميانه از سلاحهاي هسته اي و سخنان جنابعالي درباره فلسطين، بسيار جالب توجه بود.
رئيس جمهور سريلانكا، با اشاره به تلاشهاي اين كشور براي مبارزه با تروريسم و تأمين حقوق مسلمانان اين كشور گفت: مطمئنيم كه با كمك شما مي توانيم بر بسياري از مشكلات فائق آييم. وي با اشاره به همكاري دو كشور در زمينه صنعت داروسازي، كشاورزي و طرحهاي توسعه، ‌خواستار گسترش همه جانبه اين روابط شد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =