مرکز مطالعات جهانی انرژی در تازه ترین گزارش خود کاهش تقاضا در سال آینده و افزایش تولید کشورهای غیر عضو اوپک را پیش بینی کرده و تنها راه حفظ محبوبیت طلای سیاه را در تصمیم گیری زودهنگام اوپکی ها برای کاهش تولید جستجو کرده است.

ارزیابی مرکز مطالعات جهانی انرژی نشان می دهد روند کند رشد تقاضای جهانی نفت در سال آینده میلادی سبب افت قیمت این ماده می شود.
مرکز مطالعات جهانی انرژی (سی جی یی اس) در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد افزایش تولید نفت خام کشورهای غیرعضو اوپک و کند شدن روند رشد تقاضای نفت، سبب افت بهای جهانی این ماده در سال آینده می شود.
بر اساس این ارزیابی، نیاز جهان به پر کردن ذخیره سازی های نفت خام که در اواخر سال 2011 به پایین ترین سطح خود رسیده بود و سنگینی سایه مسائل ژئوپولیتیک بر بازار نفت، سبب افزایش قیمت های کنونی نفت خام شده است.
با توجه به بهبود سطح ذخیره سازی های جهانی نفت خام و بازگشت آنها به سطوح پیشین، قیمت های جهانی نفت خام نیز روندی کاهشی در پیش خواهد گرفت.
براساس برآورد مرکز مطالعات جهانی انرژی، منطقه مالی یورو با رکود اقتصادی رو به رو شده است و روند رشد اقتصادی در دیگر بخش های دنیا رو به کندی می رود، بنابراین سال آینده شاهد کندی شدن رشد تقاضای جهانی نفت خام خواهیم بود.
اعضای اوپک چنانچه می خواهند از افت قیمت جهانی نفت خام به کمتر از 100 دلار برای هر بشکه جلوگیری کنند، باید در ماه های آینده به سرعت به شرایط ضعیف بازار نفت واکنش نشان دهند.
مرکز مطالعات جهانی انرژی اعلام کرد: اعضای اوپک برای جلوگیری از افت شدید قیمت و درآمدهای نفتی خود، کاهش تولید نفت را آغاز می کنند.
بر اساس ارزیابی مرکز مطالعات جهانی انرژی، تقاضای جهانی نفت خام در سال های 2012 و 2013 به ترتیب با 0.5 درصد و 0.8 درصد رشد رو به رو خواهد بود.
آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی تقاضا برای نفت خام در سه ماه چهارم سال جاری میلادی را با کاهش روزانه 290 هزار بشکه ای 90 میلیون و 100 هزار بشکه در روز اعلام کرد و پیش بینی برای تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک در سال های 2012 و 2013 را به ترتیب روزانه 460 هزار بشکه و 860 هزار بشکه افزایش داد.
بر اساس این گزارش، تولید نفت خام کشورهای عضو اوپک در اکتبر گذشته با 30 هزار بشکه کاهش نسبت به ماه سپتامبر به 31 میلیون و 150 هزار بشکه در روز رسید.

/22131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =