مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه دوشنبه 23 بهمن 1391

 

 

 

 

  • اگر شما هم مشترک همراه اول باشید ممکن است بارها با پیامک‌هایی مواجه شده باشید که به محدوده سکونت شما و یا نوع شغل و علایقتان مربوط می‌شوند و این سوال مطرح بود که این اطلاعات از چه طریقی به دست شرکت‌های تبلیغ‌کننده رسیده و هر بار یکی از طرف‌های مرتبط با این موضوع خود همراه اول به شمار می‌رفت. اما معاون بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان شرکت ارتباطات سیار این موضوع را شدیدا تکذیب می‌کند. محمدمهدی عطوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: این که شرکت ارتباطات سیار این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار داده باشد را به شدت تکذیب می‌کنیم. چراکه در حال حاضر از حدود پنج میلیون قبضی که ما برای کاربرانمان در تهران ارسال می‌کنیم که بخشی از آن‌ها به دست مشترکان نمی‌رسد. پس اگر ما این اطلاعات را داشتیم، اول مشکلات خودمان را حل می‌کردیم و بعد آن را در اختیار دیگران قرار می‌دادیم. وی تاکید کرد: مدتی پیش این گونه اعلام شد که ما اطلاعات را می‌فروشیم پس از طرح این موضوع، پلیس فتا و سازمان بازرسی کل کشور وارد بحث شدند و به بررسی‌هایی در این زمینه پرداختند تا مشخص شود آیا همراه اول در درز اطلاعات نقش دارد یا خیر؟‌  عطوفی ادامه داد: اکنون با وجود این که مدتی از این بررسی‌ها می‌گذرد، هنوز هیچ خبری منتشر نشده که بدانیم که اگر به عنوان مثال خطاکار هستیم، جریمه آن را پرداخت کنیم و یا اگر تبرئه شده‌ایم، حداقل مشخص شود. وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر ما یکی از مدعیان این جریان هستیم و می‌خواهیم برای خودمان هم این موضوع مشخص شود که اگر مشکل از جانب ماست و مثلا فردی هست که اطلاعات را می‌فروشد، آن را مشخص کنیم اما تاکنون هیچ توضیحی در این زمینه ارائه نشده است.  

 

  • یکی دو ماه گذشته که قیمت لپ تاپ روند صعودی و لحظه‌ای به خود گرفته و مردم آنچنان میل و رغبتی برای خرید از خود نشان نمی دهند. در حال حاضر محدوده قیمت ها به صورتی است که لپ‌تاپهایی که بین یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارند در گروه محصولات ضعیف قرار می گیرند و به ترتیب از یک میلیون و 200 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان در سطح متوسط ، از یک میلیون و 600 هزار تومان تا دو میلیون و 200 هزار تومان در سطح خوب و از دو میلیون و 200 هزار تومان به بالا در سطح عالی قرار می گیرند. همین سطح بندی برای محصولات در اوایل سال جاری در سطح ضعیف از 490 هزار تومان تا 700 هزار تومان، در سطح متوسط 700 هزار تومان تا یک میلیون و 200 هزار تومان، سطح خوب یک میلیون و 200 هزار تومان تا یک میلیون و 700 هزار تومان و سطح عالی از یک میلیون 700 هزار تومان به بالا بوده است. یک فروشنده رایانه درباره وضعیت قیمت لپ‌تاپها و رایانه‌های خانگی می‌گوید: هرروز و هر ساعت قیمت محصولات متفاوت است و تا زمانی که نرخ دلار و درهم مشخص نشود فروشی صورت نمی گیرد. یک عمده فروش رایانه نیز در این باره می‌گوید: در حال حاضر عمده فروشان در روز بیش از دو تا سه محصول را به فروش نمی رسانند و این فروش کم به دلیل عدم خرید از سوی مغازه‌داران است. رئیس اتحادیه سیستم‌های اداری نیز می‌گوید: هرروز در بازار قیمت اعلام نمی‌شود. در نظام صنفی این رویه درست نیست و نباید سیستم عرضه مستقیم و فروشگاهی از این رویه پیروی کنند.

 

 

 

  • فینال مسابقه بین المللی "برنامه نویسی بیان" که به صورت حضوری و به میزبانی ایران در تهران برگزار خواهد شد، ساعت 10 صبح شنبه 28 بهمن ماه آغاز خواهد شد و شرکت کنندگان سه ساعت برای پاسخگویی به سئوالات فرصت خواهند داشت. مهارت، خلاقیت، سرعت و دقت مهمترین مواردی است که در این مسابقه انفرادی سنجیده می شود. راه یافتگان خارجی به فینال مسابقات که به استناد رده بندی جهانی کدفرسز جزو بهترین برنامه نویسان حال حاضر در سطح جهانی هستند، جمعه وارد ایران خواهند شد و پس از یک روز استراحت به رقابت با برنامه نویسان ایرانی راه یافته به مرحله نهایی خواهند پرداخت. 

 

  • رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از برنامه های این شرکت برای حرکت به سمت نسل جدید شبکه های مخابراتی و آغاز استفاده از تکنولوژی IMS - زیر سامانه چندرسانه‌ای مبتنی بر IP – و جایگزینی با سیستم های قدیمی تلفن ثابت خبر داد. سید مصطفی سید هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر سرمایه گذاری شرکت مخابرات ایران برای بروزرسانی تجهیزات و توسعه شبکه مخابراتی کشور اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران امسال در بخش توسعه شبکه تلفن ثابت بالغ بر 1200 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است که این سرمایه گذاری مربوط به بخش توسعه شبکه کابل، کافوی نوری، دیتا و سیستم های انتقال پهنای باند و انتقال تکنولوژی می شود. وی ادامه داد: در راستای انتقال تکنولوژی مخابراتی، پیاده سازی پروژه حرکت به سمت تکنولوژی شبکه غیرفعال نوری – GPON – و زیر سامانه چندرسانه‌ای مبتنی بر آی پی – IMS - در دستور کار قرار گرفته است که هم اکنون برای انتقال تکنولوژی و تجهیز شبکه به تکنولوژی IMS در 3 استان کشور 400 میلیارد تومان هزینه شده است. سیدهاشمی اجرای این پروژه را در راستای ارائه سرویس های جدید مخابراتی در شبکه تلفن ثابت با توسعه فیبرنوری به جای کابل مسی عنوان کرد که امکان استفاده از صوت و تصویر و دیتا را به صورت همزمان برروی تلفن ثابت ممکن می کند و گفت: هم اکنون پروژه IMS در سه استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و فارس در حال اجرا است و با افزایش سرمایه گذاریها به تدریج در دیگر استانهای کشور نیز توسعه خواهد یافت.  
     

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =