مدافع سابق رئال مادرید می گوید برای او افتخار بزرگی است که تیم ملی کشورش به تهران بیاید و با ایران بازی کند.عکس ها:امیر حسین خیرخواه

غزال زیاری -سعید اکبری:میشل سالگادو مهمان ویژه فدراسیون فوتبال است. او امروز تهران را ترک می‌کند. به بهانه‌ سال‌ها حضور در رئال مادرید، پرافتخارترین باشگاه دنیا، سفر به تهران،‌ رودررویی با جواد نکونام و بازی دوستانه اسپانیا و ایران برای دقایقی رودرروی میشل سالگادو نشستیم. او مثل تمام اسپانیایی‌ها با حرارت زیادی به سؤالات ما پاسخ می‌داد.

*بازی‌ پرسپولیس - استقلال را می‌شود با بازی بزرگی مثل ال‌کلاسیکو مقایسه کرد؟

در همه‌جای دنیا بازی‌های حساسی تحت عنوان ال‌کلاسیکو وجود دارد. در آرژانتین بازی ریورپلاته و بوکاجونیورز را داریم و در هر کشوری چنین بازی‌هایی هست اینگونه بازی‌ها از نظر رقابت و شور و هیجان برای تماشاگران واقعاً مهم هستند، آنها در چنین بازی‌هایی دنیا را به دو قسمت تقسیم می‌کنند.

* نظرتان در باره کارلوس کروش چیست؟

او مربی من بود و در رئال مادرید تنها یک سال هدایت ما را برعهده داشت. رابطه‌ام با او عالی است. کروش عملکرد خیلی خوبی داشت. برکناری او کاملاً ناعادلانه بود و به آنچه شایستگی‌اش را داشت در رئال مادرید نرسید. ما تا ماه مارس فکر می‌کردیم که در پایان فصل هر سه جام را می‌بریم ولی در جام حذفی در فینال مغلوب زاراگوسا شدیم و بعد از آن بود که در طول دو ماه همه جام‌ها را از دست دادیم. از نظر شخصی سال ویژه‌ای برای من محسوب می‌شد و از نظر فوتبالی هم سال بزرگی بود. اما کارلوس در رئال بدشانس بود و نتوانست به جامی که شایستگی‌اش را داشت برسد و این فرصت را در اختیار او قرار نداند.

* دلیل اصلی ناکامی شما در فصلی که کروش مربی رئال بود چه بود؟

صادقانه بگویم که باخت در فینال جام حذفی کلید ناکامی ما در آن فصل بود. قبل از آن بازی در لالیگا با هفت امتیاز از والنسیا جلو بودیم و در لیگ قهرمانان اروپا هم خوب کار می‌کردیم ولی بعد از باخت در فینال جام حذفی از نظر روانی افت کردیم و ضربه شدیدی خوردیم. در لیگ قهرمانان اروپا به موناکو باختیم و این از نظر روانی کار تیم را تمام کرد و در لالیگا هم نتوانستیم به موفقیت‌مان ادامه داهیم. افت ما افت فیزیکی نبود و کاملاً روانی بود و در طول چند هفته چندین جام را از دست دادیم.

* رئال دچار افت زیادی شده است و فصل را با فرازونشیب زیادی شروع کرده در این باره چه نظری دارید؟

بعد از سه سال حضور مورینیو حالا سرمربی جدیدی روی کار آمده و با آمدن آنچلوتی خیلی چیزها تغییر کرده. آنها در تابستان بازیکنان جدید و زیادی خریده‌اند که از آن جمله می‌توان از ایسکو، دیارا و کارواخال که ستاره‌های آینده‌دار اسپانیایی هستند و البته گرت بیل نام برد. رئال تابستان پر از خریدی داشت و چندین خرید گران‌قیمت را که بیل سرترین آنها بود، از همین رو سرمربی تیم به زمان نیاز دارد. از سوی دیگر تنها تغییر بارسلونا خرید نیمار بود که به گروهی ملحق شد که چندین سال است در کنار هم کار می کنند. اما رئال امسال بازیکنان جدید زیادی دارد و با سیستم جدیدی هم کار می‌کند و از همین رو همه باید با هم تطبیق بیابند. این شروع بی‌ثبات هم به همین دلیل است و با گذشت زمان رئال خیلی بهتر می‌شود و حتی امسال هم می‌تواند قهرمان اسپانیا شود. نباید فراموش کرد که بارسا باید در مادرید بازی کند. هنوز تکلیف هیچ‌چیز روشن نشده و فاصله تنها 6 امتیاز است یعنی دو بازی و باید در نظر داشت که هنوز ماه دسامبر نشده. 

*چرا به ایران سفر کردید و نظرتان در مورد کشور ما...

سؤال خوبی پرسیدید. از نظر تاریخی ایران کشور باسابقه‌ای است. تمایل زیادی دارم تا پرسپولیس را بشناسم و با تاریخ ایران بیشتر آشنا شوم. ایران روز به روز در حال بهبود است. از نظر اقتصادی سطح بالایی دارد. از سوی دیگر من در خاورمیانه زندگی می‌کنم و به اینجا خیلی نزدیک هستم. مسئولان فدراسیون ایران برخورد خیلی خوبی با من داشتند و من را دعوت کردند تا بیشتر از ایران شناخت پیدا کنم و بتوانیم فوتبال ایران و اسپانیا را بیشتر به هم نزدیک کنیم. من کارلوس کروش را دیدم ولی در آینده بیشتر همدیگر را خواهیم دید.

* نظرتان درمورد برگزاری یک بازی دوستانه میان تیم ملی ایران و اسپانیا یا رئال مادرید در ورزشگاه آزادی چیست؟


برای من افتخار بزرگی است که رئال مادرید یا تیم ملی اسپانیا به ایران سفر کند . این بازی دوستانه می تواند بازی بی نظیری باشد. این را به خاطر عشق به فوتبال درایران می گویم. قطعا 100 هزار نفر در ورزشگاه آزادی دیوانه وار به تماشای بازی خواهند نشست. اگر بخواهم صادقانه بگویم، کار سختی خواهد بود ولی دست کم باید برای تحقق آن تلاش کرد. بیشتر مشکل، بحث اقتصادی است. بعید است که این اتفاق رخ دهد ولی باید واقع بین بود. چون تیم ملی اسپانیا برای برگزاری یک بازی دوستانه مبالغ هنگفتی را طلب می کند و این درخواست های مالی کار را سخت می کند. دراین میان کشورهای زیادی هستند که حاضرند چنین پولی را پرداخت کنند. شاید تلاش برای یافتن یک اسپانسر مناسب، بهترین راه حل باشد و به نظر من باید برای تحقق این خواسته تلاش کرد.

* با شنیدن عبارت «کله خوک» چه چیزی به ذهنتان می آید؟ چه کلمه ای سرزبانتان می آید؟

عجیب.خیلی عجیب بود. دیدن یک کله خوک در ورزشگاه خیلی عجیب بود. البته در ورزشگاه همه چیز به داخل زمین پرتاب می کنند.. بطری و هرچیزی که فکرش را بکنید. بگذارید آن صحنه را برایتان توصیف کنم. من معمولا پشت سرفیگو بازی می کردم. یک ضربه کرنر به نفع رئال قرار بود زده شود و قرار بود که کرنر را کوتاه ارسال کنیم. آن بازی، اولین بازگشت فیگو به نوکمپ بود و هواداران می خواستند از اوانتقام گرفته و اذیتش کنند. بازی مملو از هیجان بود... در آن لحظات یک بطری مشروبات الکلی و یک چاقو هم به سمت زمین پرتاب شد...اما ناگهان دیدیم که از آن سمت زمین و از روبرو شیئی به سمت ما پرتاب شده...فیگو دید که یک کله خوک است و گفت:« نمی توانم باور کنم....پس بدنش کو؟» اما آن شیء یک کله خوک واقعی بود و مصنوعی نبود.. بعد از آن اتفاق در رختکن کلی به این اتفاق می خندیدیم.

*پرتاب کله خوک باعث نشد که تصویر ذهنی تان نسبت به هواداران بارسا تغییر کند؟

نه.ببینید، خوبی رقابت موجود میان رئال و بارسلونا این است که هیچ وقت شاهد خشونت نیستیم. یعنی خشونت واقعی نمی بینیم. این یک عشق و رقابت خیلی واقعی و عمیق و شاید حتی بتوان گفت سیاسی است که کشور را به دو نیم تقسیم می کند. هیچ کلمه منفی ای برای توصیف ذهنیتم نسبت به هواداران بارسا در ذهن ندارم. هواداران احمق در بین هواداران تمام تیم ها هستند. نمی توان از روی رفتار یک، 2 یا 3 نفر درمورد یک مجموعه و گروه بزرگ قضاوت کرد.

*آیا از بارسا پیشنهاد ی داشتید؟و اگر نه، درصورت دریافت پیشنهادی از بارسا به این تیم می رفتید؟

من در سال 1999 به رئال مادرید پیوستم و در آن زمان، از رئال و بارسا و از چند تیم انگلیسی و ایتالیایی پیشنهاد داشتم. ولی بعد از پیوستن به رئال مطمئن بودم که هیچ وقت به بارسلونا نمی روم.

*توپ طلا را به چه کسی می دهید؟ مسی؟ رونالدو یا ریبری؟

اگر بخواهم صادقانه جواب بدهم، با بررسی اوضاع در 9 ماه اخیر می بینیم که مسی خیلی مصدومیت های متعددی داشته و در اوج همیشگی اش نبوده. او بازیکن خارق العاده ای است و البته رونالدو هم همین طور. کریس گلهای زیادی زده که این آمار قابل سبقت گرفتن نیست.ازهمین رو من طرفدار رونالدو هستم. باید گفت که ریبری در سطح این دو تا نیست و مسی و رونالدو یک سطح بالاتر از تمام بازیکنان دنیا هستند. البته باید گفت که ریبری امسال عالی بوده وهمه جامهای ممکن را با بایرن مونیخ برده،هرچند که تیم ملی فرانسه در طول امسال چندان درخشان نیست و امسال رقیب بزرگی برای مسی و رونالدو خواهد بود. رونالدو برعکس ریبری، جام خاصی نبرده و این امتیازی منفی برای اوست.می توان گفت که رونالدو با نمایش های فردی برنده است و ریبری در عرصه گروهی.فکر می کنم رونالدو شایسته کسب توپ طلاست.

*حالا نظرتان را در مورد این افراد در یک جمله بگوئید:

*رائول گونسالس: اول از همه یک دوست است که سالهای زیادی کنارش بودم. مهمترین بازیکن تاریخ سالهای اخیر در رئال.

*مارادونا و امکان سفر به ایران: احتمال سفر مارادونا به ایران محتمل تر از رائول است. رائول در قطر زندگی می کند و البته ما لحظات زیادی را درکنار هم سپری کرده ایم.ولی هیچ چیز مشخص نیست.

*رونالدوی برزیلی: او بهترین مهاجمی است که درطول زندگی ام کنارش بازی کرده ام.

*زیدان: با کیفیت ترین و شیک ترین بازیکنی که کنارش بوده ام.

*کارلوس کروش: او سرمربی ای بود که در رئال مادرید به آنچه سزاوارش بود نرسید. او شایستگی فتح جامهای قهرمانی متعددی با رئال را داشت که این اتفاق نیفتاد. کروش در رئال بدشانس بود.

*گرت بیل: او گران قیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال است و باید با شرایط لالیگا وفق پیدا کند.

*بهترین خاطره تان از بازی های ال کلاسیکو چیست؟

برد 0-2 در مقابل بارسلونا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در نوکمپ و در سال 2002.

*رئال پرافتخارترین تیم تاریخ رقابتهای اروپایی است و 9 قهرمانی کسب کرده ولی آنها چندین سال است که دررویای کسب دهمین قهرمانی اروپایی هستند. آیا می توانند این آرزو را محقق کنند؟

بله.رئال می تواند قهرمان اروپا شود . آنها بهترین بازیکنان دنیا را دارند. باید به مردم یادآوری کرد که وقتی رئال در سال 1998 قهرمان اروپا شد، 32 سال بود که قهرمان اروپا نشده بود ومردم این را فراموش کرده اند. ما سه جام اروپایی را در عرض 5 سال بردیم. در سالهای 1998، 2000 و2002. الان 11 سال است که رئال قهرمان اروپا نشده ولی آنها به زودی برمی گردند. لیگ قهرمانان اروپا تورنمنت ویژه ای است،سخت ترین تورنمنت دنیاست وبهترین بازیکنان اروپایی در آن تورنمنت حضور دارند. ما پادشاه رقابتهای اروپایی هستیم و این تورنمنت بزرگترین تورنمنت برای رئال مادرید است و دوست داریم که در این رقابتها به قهرمانی برسیم.

*سوال آخر؛ نظرتان درمورد تیم ملی اسپانیا چیست؟ آیا شاگردان دل بوسکه می توانند در جام جهانی 2014 نیز به قهرمانی برسند؟

باید توجه داشت که تیم ملی اسپانیا 3 تا جام قهرمانی متوالی فتح کرده؛ یورو2008، جام جهانی 2010 و یورو2012. قهرمانی در جام جهانی برزیل خیلی سخت است. بازیکنان تیم ملی بازیهای زیادی پیش رو دارند و فشار زیادی روی تیم است . قهرمانی در این جام جهانی سخت تر از سال 2010 است. چون فشار روی بازیکنان اسپانیا بیشتر است و بازیکنان از نظر روانی و فیزیکی خسته تر هستند.بازیکنان چندین سال است که بازیهای زیادی انجام می دهند و تیم های زیادی هستند که عطش فراوانی برای قهرمانی در جام جهانی و انتقام گرفتن از اسپانیا دارند.باید بگویم که در جام جهانی برزیل چه قهرمان بشویم و چه نه، از بازیهای تیم ملی اسپانیا لذت خواهیم برد که این برای ما خیلی مهم است. از تماشای بازیهای بازیکنان آینده داری که به تیم ملی می آیند و قطعا در آینده تغییرات زیادی را خواهیم دید. بازیکنانی مثل تیاگو،اییارامندی و ایسکو که آینده درخشانی خواهند داشت وآینده درخشانی را برای اسپانیا رقم خواهند زد.

  

251 41

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نوید IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    ال کلاسیکوی ایران بازی استقلال تراکتوره چون این بازی شباهت زیادی به ال کلاسیکوی اسپانیا داره چه از نظر سیاسی و تاریخی و حتی فنی اما رسانه های ایران چون یه پای این بازی پرسپولیس نیست دوست ندارند این بازی رو یه بازی ویژه معرفی کنند!
    • علي آنلاين A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      21 4
      چرا وقتي نويد كامنت مي ذاره آقاي فردوسي پور مي خند؟
    • آرش A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      22 10
      استقلال آره ولی اونوقت تراکتور چند تا جام آورده تو ایران که خودشو رقیب استقلال می دونه؟!!!
    • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      19 3
      آقا جان شما ترشي نخوري يه چيزي ميشي
    • بدیع الزمان A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      23 6
      ههههههههه...شما هر چه تلاش کنید ...فحاشی کنید.. کسی به جز خودتان تحویلتان نمیگره.....اول استقلال دوم هم پرسپولیس کبیر...بقیه ول معطلید....اون تیم فقط برای همون منطقه اونجا خیلی نه...
    • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      25 1
      بذار سال های حضورتون تو لیگ 2رقمی بشه بعدش در مورد پرسپولیس، سپاهان و استقلال حرف بزن.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      16 1
      اخه اون تراکتور که نصف تاریخش و تو دسته دو بوده
    • فجری EU ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      14 3
      بزار ده سال از حضورتون تو لیگ بگذره تازه دو روزه یازدهمین بازیتون رو مقابل استقلال میگذره
    • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      0 8
      کاملا درست میگی لنگ خیلی داغونه همون سپاهان تراکتور بهتره
  • پرهام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    92 44
    دمت گرم پسر من یه رئالی ام و عاشق رونالدو ارزو می کنم دوباره قهرمان اوروپا بشه
  • واحد ضد مافیا A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    20 13
    دوست دارم پرسپولیس را بشناسم (ولی اسم ششتقلول را جلویم نیاورید دچار حالت تهوع میشوم )!!!!!!!!!!!!
    • مینا IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      4 6
      بی نام بی تربیت
  • بی نام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    قابل توجه کیسه کشها "تمایل زیادی دارم تا پرسپولیس را بشناسم " به این میگن تیم بزرگ
    • آبیییییی A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      43 38
      چون اس اس و کامل میشناسه عزیزم-تازه میخواد پرسپولیسو بشناسه چون ناشناختس-بچاپ لطفاً-
    • عليرضا **** هميشه سرور پرسپوليسيم IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      40 36
      قابل توجه لنگيها آقاي سالگادو تمايل زيادي داره كه آثارتاريخي تخت جمشيد را كه درغرب به اسم پرسپوليس ميشناسند و اين اسم راهم يونانيان براي مردم پارس يا به عبارتي پرشيا ناميدند اين عبارت را تلقي ميكنند و هرگز وبه هيچ وجه آقاي سالگادو نظرش بخاطر تيم لنگ شما نبوده وزياد توهم نزنيد چرا كه بنيان گذار تيم فوتبالتان از اين اسم سوء استفاده كرده آما شما كجا و تخت جمشيد هخامنشيان كجا . لنگي يادت باشه استقلال سرورته اون هم بخاطر جواد لاليگايي سرور لنگيايي
    • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      48 33
      سطح فکر لنگی در همین حده منظورش از پرسپولیس تخت جمشیده آی کیو ....
    • آرشام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      43 22
      يعني واقعا نميفهمي منظورش تخت جمشيده؟!!! جوگير نشو
    • عشق آبی MY ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      40 27
      دوست لنگی عزیز منظورش تخت جمشید نه تیم لنگ!!! یکم به جمله قبلش دقت کنی میفهمی!!!!
    • مرتضی IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      41 25
      منظورش تخت جمشید (پرسپولیسه) هست نه تیم لنگی ها!
    • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      38 25
      :))))))))) منظورش از پرسپولیس ، تخت جمشیده دانشمند!!!! عاشق این لنگیام که اسباب تفریح ما رو فراهم میکنن!!!! با تشکر (خخخخخخ)
    • مجید A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      34 22
      منظورش تخت جمشید بوده دلبندم
    • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      29 21
      تخت جمشید رو میگه نه تیم چهارتایی رو
    • جلال IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      23 18
      استاد منظورش تخت جمشید بود نه تیم پرسپولیس
    • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      27 17
      آره تیم 684 جهانو میگه...واسش جالبه آخه
    • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      21 14
      معلومه پرسپولیسی هستی با این عقلت. داداش برو متن رو بخون گفته:"از نظر تاریخی ایران کشور باسابقه‌ای است. تمایل زیادی دارم تا پرسپولیس را بشناسم و با تاریخ ایران بیشتر آشنا شوم." منظورش از پرسپولیس تخت جمشید هست.
    • حسین IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      22 14
      چون استقلال کبیر رو میشناسه (تازه خودش گفته استقلالیم)خواسته ببینه لنگ چطوره آخه می خواد یه لنگ 500 تومنی بزاره توماشین اش شیشه هاشو پاک کنه
    • 4444444444 IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      19 13
      مطميني منظورش از پرسپوليس تيم باشگاهي بوده . برو متن رو درست بخون متوجه ميشي . منظورش بناي تاريخي پرسپوليسه
    • mahdi IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      13 12
      کامل متن را بخوانید.گفته تاریخ بزرگی دارد و می خواهم پرسپولیس را بشناسم! یعنی تخت جمشید!
  • بی نام A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    منظورش از پرسپوليس تخت جمشيد بوده بابا
    • مهدی پرسپولیسی IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      56 68
      هیسسسسسسسسسسسسسسس دیگه بیشتر از این آبروی خودتونو نبرید ششتقلالی ها
    • سید مسعود حسینی A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      44 32
      آره چون گفت آثار باستانی این خبر آنلاین لنگی خیلی خوشش میاد یه جوری نام تیمشو به همه چی ربط بده. ضمنا قابل توجه خبر آنلاین سالگادو گفت تو ایران فقط نکونام را میشناسم و حتما برای دیدن استقلال میره چه ربطی داره بره دیدن پرسپولیس. درجش کنید
    • کیوان A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      نه داداش ، منظورش پرسپولیس . همون تیمی که کابوس استقلالیها ست
    • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      24 27
      44444444444
    • معین IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      11 6
      استقلالی ها بزنن گاراژ
    • بی نام A1 ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      9 2
      فقط از یه استقلالی بر میاد یه جماعتی رو "بابا" خطاب کنه
  • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    91 11
    عجب تماشاچیایی دارن! کله ی خوک وسط زمین پرت میکنن ! چطوری میارن توی ورزشگاه؟!؟!
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    132 6
    براش افتخاره كه تيم اسپانيا بياد با ايران بازي كنه؟!!!‌از اون حرفها بودا!!!
  • مینا IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    19 3
    سالگادو: «... ولی بعد از پیوستن به رئال مطمئن بودم که هیچ وقت به بارسلونا نمی روم.» قابل توجه فوتبالیست های خودمون!
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    16 12
    جواد نکونام به زبان اسپانیایی مسلطه؟؟؟؟؟ واقعا دمش گرم مایه افتخاره
  • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    سالگادو:فوتبال ايران رابه خاطر نكونام مي شناسم !استقلال تيم بين المللي وشناخته شده اي است وسالگادو ميخواهد تيم گمنام پرسپوليس را بشناسد.قابل توجه لنگي ها
    • واحد ضد مافیا A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      24 20
      تیم بین المللی ؟بابا اینقدر نخندونمون .کیسه ای که سابقه خوردن 6 تا گل ناز در یک دربی و سقوط پرافتخار به دسته 3 رو داره اگر بین المللی باشه باید فاتحه فوتبال رو خوند . جیگرخودت رو با این حرفا خنک کن .درکت میکنم .خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      12 11
      واقعاً از اين مصاحبه اين حرفها دستگيرت شد منظور از پرسپولي تخت جمشيد شيراز بوده بنده خدا
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    16 13
    جواد نكونام عقده اي ترين فرد هست كه چي 4 رو نشون ميدي به بردهاي تقلبي همراه با تقلب مينازي يا اينكه منظورت از 4 همون 4 تاي معروف هست كه از پرسپوليس خوردين 1350
  • پرسپولیسی IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    15 9
    انشالله ما هم امسال آسیایی میشویم تا حداقل ما را در آسیا بشناسند. جهان هم که چه عرض کنم!
  • moh3n EU ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    20 6
    آره منظورش پرسپولیس تهران بود حتی مورد داشتیم گفته میخوام از علی دایی امضا بگیرم و با رویانیان عکس بندازم و با شیرینی در مورد مسائل مختلف از جمله فوتبال صحبت کنم!!!!!!!! :)))
  • محمد خ A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    5 13
    مادريد پر افتخارترين تيم چمپيون ليگه ژر افتخار ترين تيم دنيا ميلان هست
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    16 11
    همه آرزو دارن پرسپولیس جهانی رو از نزدیک ببینن
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    16 12
    خبر آنلاین شیشتقلالی. هر کاری هم بکنی و کامنتای مارو نذاری بازم پرسپولیس 5 برابر شما کیسه ها طرفدار داره
  • فرزاد IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    14 19
    جالب شد.... نکونام نشسته اونجا خود نمایی کنه اونوقت سالگادو صحبت از شناخت پرسپولیس کبیر میکنه... استقلالیها عیب نداره ... کمتر بسوزید!!!!!
  • سجادپرسپولیسی کرمانشاهی A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    16 14
    همه این روزها پرسپولیس رودوست دارند.خوب وقتی پرطرفدارترین تیم قاره کهن باشی همه دوست دارن.وقتی بزرگترین بازیکنای ایران درپرسپولیس هستن همه دوست دارن ووقتی آقای گل جهان باشی همه دوست دارن.وقتی شش تاشش تابه حریفاش میزنه همه میخوان ببینن
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    15 10
    شما پرسپولیسی ها از دم توی توهم هستین منظور از پرسپولیس تخت جمیشید هست تیتر روزنامه خبر ورزشی امروز را بخونید که نوشته استقلالی ام پرسپولیسی ها متوهم!!!
  • یعقوب بنی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    6 3
    علاوه بر جواد، اون خانوم زیاری که نشسته بغل دست سالگادو مصاحبه می کنه هم کلی مسلطه به اسپانیایی..من مقاله هاشو از زمان دنیای فوتبال دنبال می کنم.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    10 2
    قرمز پوشیده تحویلش بگیره خ خ خ