تسنیم نوشت:

یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر اساس وزش باد شدید احتمال وقوع گرد وخاک و کاهش دید برای تهران نیز از بعدازظهر و اوایل شب وجود دارد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت هوای تهران گفت: سرعت وزش باد رباط کریم و پرند در حال حاضر 10 متر بر ثانیه بوده و فیروزکوه رگبار، رعد و برق و وزش باد دارد که سرعت وزش باد در فیروزکوه نیز 9 متر بر ثانیه است.
او ادامه داد: سرعت وزش باد در مهرآباد 9 متر بر ثانیه بوده و برای شمیرانات نیز 22 نات (11متر برثانیه) است.
این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اکنون وزش باد تهران 25 نات(14 متر بر ثانیه) است. در واقع وزش باد نسبتاً شدید برای تهران پیش‌بینی می‌شود.
نقشینه گفت: براساس نقشه‌های پیش‌بینی سازمان هواشناسی در حال حاضر سرعت وزش باد در ساوه 15 متر بر ثانیه شده که این امر باعث کاهش دید و کاسته شدن دید تا 7 کیلومتر شده است.
او ادامه داد: ما در قم، استان مرکزی و پرند در حال حاضر به دلیل سرعت وزش باد، گردوخاک داریم که این گردوخاک همان توفان چند روز گذشته نیست. در واقع به دلیل وزش باد نسبتا شدید این اتفاق رخ داده است.
این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: این‌که این گرد و خاک به سمت تهران بیاید یک احتمال است که به محض کاهش دید در فرودگاه امام خمینی(ره) به ما اطلاع و ما نیز اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
نقشینه گفت: سرعت وزش باد در پرند در حال حاضر 13 متر بر ثانیه بوده است و کاهش دید در فرودگاه امام خمینی(ره) در حال حاضر نداریم چرا که در این فرودگاه هنوز سرعت وزش باد به بالای 10 کیلومتر نرسیده است.
او گفت: ما از قبل پیش‌بینی کرده بودیم که وزش باد شدید خواهیم داشت؛ بر اساس وزش باد شدید احتمال وقوع گردوخاک که موجب کاهش دید در تهران شود از بعدازظهر و اوایل شب وجود دارد همچنین برای استان قم، مرکزی نیز این امر پیش‌بینی می‌شود.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    115 4
    اقا ما نخواهیم شما پیش بینی کنید کیو ببینیم دیروز گفتید طوفان ما هم نشستیم خونه دریغ از یه نسیم ملایم الانم هوا انقدر خوب و تمیزه که عمرن گرد و خاک بشه لطفا پیش بینی نکنید خودمون گرد و خاک شه میفهمیم
    • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
      58 4
      میخوان دست پیش بگیرن که پس نیفتن میگن حالا ما میگیم، اگر شد که منتش رو سر مردم میذاریم، اگرم نشد که احتیاط اضافی سر کسی رو نمی شکونه،حداقل کسی اعتراض نمی کنه که آقا چرا اخطار ندادیدمملکت گل و بلبل دیگه
  • بی نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    55 14
    خداییش یه شهر دیگه غیر از تهران طوفان شده بود خیلی هنر کرده بودید چند عکس درهم و ورهم گذاشته بودید اما اگه طوفان تهران باشه از رئیس هواشناسی تا مسئول کویر زدایی تا صدا وسیما و خار بیابون باید جوابگو باشند بعد اسم خودمون می گذاریم انسان های عادل
  • بی نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    21 5
    برای دامغان در استان سمنان، باد باسرعت 70 کیلومتر بر ساعت در ساعت17:30 ثبت شده و گرد وخاک به پا شده. دمای شهر شهمیرزاد این استان هم تا 10 درجه سانتیگراد در همین ساعت پایین اومده .
  • احمد A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    3 1
    تا الان که همچی خوبه هوا عالی
  • بی نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    3 1
    همش اشتباه امروز که صاف و آفتابی بود
  • بی نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    4 0
    هوای تهران عالیست ساعت ۹:۵۳شب