۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

آیین رونمایی از تازه‌ترین مجموعه شعر سیامک عباسی ترانه سرا و خواننده با عنوان «خاطرات متروک» در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اشکان خطیبی که به عنوان مجری برنامه حضور داشت، درباره این کتاب گفت: «امروز می‌خواهیم برای اثری جشن تولد بگیریم که از سه مدیوم هنری تشکیل شده است؛ مدیوم ادبیات، مدیوم عکس و مدیوم موسیقی.»

 عباس حاجی‌محمدی، عکاس مجموعه «خاطرات متروک» هم درباره شکل‌گیری عکس‌های سیاه و سفید کتاب که با لحنی شعرگونه ثبت شده‌اند، سخن گفت.

محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه سرا هم درباره این مجموعه گفت:«تصاویر این مجموعه واقعا مرا شگفت‌زده کرد و قبل از اینکه به شعرها توجه کنم، عکس‌ها نظرم را جلب کرد. تصاویر و شعرها خیلی با یکدیگر همدرون‌اند و گویی در هم تنیده شده‌اند. تصاویر تشخص شگفتی دارند و به عکاس و سیامک عزیز، بابت این مجموعه تبریک می‌گویم. من به اتفاق‌های ناگهان مثل شعر که خود یک ناگهان است خیلی معتقدم، آشنایی من با سیامک عباسی هم یک ناگهان بود و چون به این ناگهان‌ها باور دارم، فکر می‌کنم یکی از آن اتفاق‌های ماندگار بوده است.»

سیدعباس سجادی، مدیر فرهنگسرای نیاوران در ادامه برنامه گفت: «به نظر من آن چه که در دیباچه کتاب آمده بهترین نقد بر کتاب است. سیامک عباسی ادعای شعر ندارد ولی از خیلی از مدعیان شاعرتر است، چراکه ذاتا شاعر است و در حوزه ترانه و موسیقی سبک خود را دارد. انتخاب عکس‌ها و سیاه و سفید بودن آن‌ها عمق شعر را چند برابر کرده است. فکر می‌کنم کودک درون سیامک خیلی فعال است چون در سرتاسر این کتاب به دوران کودکی رجوع شده است.»

سیامک عباسی شاعر و خواننده در انتهای برنامه روی صحنه آمد و درباره دومین کتاب شعر خود گفت:«این کتاب فقط یک کتاب نیست بلکه از همان ابتدا یک پروژه فرهنگی بود که چندین مدیوم هنری را در برمی‌گرفت. من هم در این اثر خواستم مفاهیم متروک مانده در پس‌کوچه‌های ذهنم را روی کاغذ بیاورم.»

این کتاب از سوی انتشارات ذهن آویز منتشر شده، در انتهای مراسم توسط سیامک عباسی و مدیریت این انتشارات جناب آقای کاظم علمی، رونمایی شد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهاب A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    خوشبختيت آرزومه.....