رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: یکی از تخلفات انتخاباتی استفاده از امکانات دولتی و بیت المال است ، احدی حق ندارد از بیت المال و دولت، نه اشخاصی که کاندیدا می شوند نه جریانات سیاسی موجود و نه دستگاه های اجرایی و غیر اجرایی در جهت تبلیغات خود استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در جمع خبرنگاران، افزود: استفاده از منابع دولتی و بیت‌المال برای فعالیت انتخاباتی جرم است و برابر قانون با مجرمان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به سوء استفاده برای مدیران سازمان‌های دولتی بدون مجوز ازامکانات بیت‌المال برای تبلیغات زود هنگام انتخاباتی، اظهار کرد: استفاده و تصرف اموال دولتی برای استفاده شخصی منع قانونی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری گفت: دستگاه قضا با جدیت و همت جهت پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی فعالیت خواهد كرد چرا كه پیشگیری به مراتب نسبت به رسیدگی به تخلفات انتخاباتی به مصلحت نظام نزدیك‌تر است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به دستور‌العمل ابلاغی ریاست قوه قضائیه به استان‌ها در خصوص پیگیری و پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، از تشكیل ستاد ویژه پیگیری و پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در استان هرمزگان خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد ویژه پیگیری و پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان ادامه داد:در این جلسه مقرر شد در 3 مقطع جرایم و تخلفات احتمالی مربوط به دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری  پی گیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: این مقاطع شامل مرحله اول قبل از برگزاری انتخابات، مرحله دوم حین انتخابات و مرحله سوم پس از برگزاری انتخابات است که  قوه قضاییه در اجرای ماده 17 قانون انتخابات و ماده 67 همین قانون ، موظف است که در 3 مقطع فوق ذکر نسبت به پی گیری از وقوع جرم ضمن هماهنگی  شورای نگهبان، هییت اجرایی و سایر مسوولان دست اندرکار اقدام کنید.

وی گفت:در قانون انتخابات ماده  55، 57، 58، 59، 61، 65، 66  برخی از جرایم احراز شده و مطابق  فصل 8 قانون مجازات اسلامی ، در صورت تخلف و جرم واحراز آن جرم و تخلف، قطعا  با مجرمان و متخلفان برخورد قاطع، سریع و به هنگام صورت می گیرد.

این مقام ارشد قضایی دراستان خاطرنشان کرد: اگر تخلفی صورت گیرد در همه حوزه های قضایی استان، شعب ویژه  در دادسرا و دادگاه های کیفری تشکیل می شود و به این جرائم  و تخلفات به سرعت و قاطعیت رسیدگی می شود.

وی در ادامه نشست خبری خود با اشاره به اینکه شکایتی مبنی بر مرگ مادر باردار جاسکی به مراجع قضایی در استان نشده است افزود: هیچ فردی تحت عنوان متخلف در ارتباط با این حادثه از سوی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی  به مراجع قضایی استان معرفی نشدده است.

رییس دادگستری کل هرمزگان اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع ، تأکیداتی مبنی بر ضرورت پیگیری دستگاه قضایی ،دادستان عمومی و انقلابی شهرستان جاسک به عنوان مدعی العموم ،مسئول تحقیقات پیرامون این حادثه شده و پرونده ای دراین خصوص در دادگستری شهرستان جاسک به منظور اطلاع از کم و کیف ماجرا و شناسایی و معرفی مقصرین احتمالی جهت رسیدگی قضایی تشکیل شده  و موضوع توسط دادستان از طریق کمیسیون نظام پزشکی استان پیگیری وتحقیقات لازم از مطلعین،پزشکان معالج، کارکنان بیمارستان و اولیاء دم در جریان است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =