محققان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان موفق به ثبت اختراع «سیستم تایپ دوزبانه مبتنی بر BCI و کدهای بریل» شدند

به گزارش خبرگراری خبر انلاین ،داود معروفی مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: اختراع «سیستم تایپ دوزبانه مبتنی بر BCI و کدهای بریل» را دکتر علی مالکی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان، مهندس فاطمه آهنین جان از دانشجویان این دانشگاه با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه در اداره کل مالکیت صنعتی و ثبت اختراع به شماره 86673 به ثبت رساندند.
دکتر مالکی در توضیح این اختراع گفت: سیستم تایپ دو زبانه مبتنی بر BCI و کدهای بریل برای استفاده بیمارانی که دچار ناتوانی در چهار اندام هستند و افرادی که توانایی برقراری ارتباط با اطرافیان خود به شکل طبیعی را ندارند ارائه شده است.
وی افزود: در این سیستم هیچ نیازی به استفاده از اعصاب محیطی و عضلات نمی‌باشد و فرامین مستقیماً از مغز و بر اساس پتانسیل برانگیخته بینایی حالت ماندگار دریافت میشود ، بنابراین بیماران با درجات مختلف بیماری می‌توانند از آن استفاده کنند.
دکتر مالکی ادامه داد : همچنین این سیستم امکان تایپ کردن به دو زبان انگلیسی و فارسی را به کاربر می‌دهد و بر اساس کدهای بریل بنا نهاده شده که عمل نوشتن را برای کاربر به مراتب بهینه‌تر نموده و سرعت می‌بخشد.
دکتر مالکی در ادامه گفت: حدود 60 الگو برای حروف فارسی و انگلیسی در نظر گرفته شده است که همه این الگوها تنها با شش دایره قابل رسم هستند .
وی خاطر نشان کرد : علاوه بر این شش دایره، سه دایره دیگر برای کنترل روند نوشتن نیز در نظر گرفته شده ، بنابراین تنها با 9 فرکانس مشخص می‌توان هر الگویی را مشخص نمود که این ویژگی مزیت بزرگی است که دقت طبقه‌بندی بالایی را درپی دارد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =