معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل خبر داد: کاهش 8 درصدی طلاق در استان البرز

قدرت ا... شمیرانی در حاشیه ی مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه ی ازدواج جوانان، از کاهش 8 درصدی طلاق در استان البرز خبر داد.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز؛ قدرت ا... شمیرانی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در حاشیه ی مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه ی ازدواج جوانان گفت: با فعالیت های اثربخش صورت گرفته در دو سال اخیر البرز دیگر استان اول کشور در بحث وقوع طلاق نیست.
وی افزود: استان البرز در موضوع وقوع طلاق رتبه نهم کشور را دارد و برخی آمارهای غیر واقع که عنوان می کند البرز جایگاه نخست کشور را دارد اشتباه است.
شمیرانی با اشاره به این که استان البرز در موضوع وقوع طلاق رتبه نهم کشور را دارد، اظهار کرد: به مدد برنامه های فرهنگی خوب از جمله طرح تدبیر زندگی که در استان اجرا شده است شاهد کاهش ۸ درصدی طلاق در۷ ماهه اول امسال بوده ایم و توانسته ایم روند این پدیده را در استان جوان البرز کند کنیم.
وی با بیان این که ۵ درصد طلاق ها در ۵ سال اول زندگی و۳۰ درصد طلاق ها در یک سال اول رخ می دهد گفت: این آمارها نشان می دهد جوانان ما در معیارهای انتخاب، همسرگزینی و روش زندگی دچار مشکل هستند و باید مهارت ها و آموزش های لازم را به آنها منتقل کرد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل تصریح کرد: در این خصوص در یک کارگروه متشکل از ارگان های مختلف موضوع مورد کارشناسی قرار گرفته و در نهایت به اجرای طرح الزامی آموزش پیش از ازدواج رسیدیم.
وی در توضیح بیشتر این طرح گفت: در قالب ۱۰ ساعت کلاس آموزشی ۴ محور مهم مرتبط با زندگی زناشویی به زوجین تبیین می شود و در تلاشیم صدور گواهی این کلاس ها مدرک مورد نیاز و اجباری برای ثبت قانونی ازدواج باشد.
شمیرانی از فراهم شدن مقدمات آموزش ۱۸ هزار زوج در البرز خبر داد و گفت: امیدوارم با برپایی این کلاس ها و انتقال موارد موردنیاز به زوجین نگاه و بینش آنها را در زندگی مشترک بالا ببریم.
وی در پایان با ابراز رضایت از رویکرد مثبت مردم برای کسب مهارت های لازم در زندگی مشترک، تصریح کرد: در هفته ازدواج و در نمایشگاه برپا شده مرتبط به آن بیش از ۴ هزار نفر مشاوره های رایگان ما را دریافت کردند و این نشان می دهد مردم اهمیت آن را در ک کرده اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =