مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد: افتتاح اولین مرکز همودیالیز موقوفه کشور در شهر صنعتی البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از اولین مرکز همودیالیز موقوفه کشور در شهر صنعتی البرز خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 63 مورد وقف جدید در استان ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری حبرآنلاین از قزوین حجت الاسلام و المسلمین مصطفی نوروزی به مناسبت آغاز هفته وقف در جمع خبرنگاران اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۳ مورد وقف جدید در استان قزوین ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: برگزاری همایش وقف و رسانه، افتتاح طرح های وقف، عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدا، رونمایی از ضریح امامزاده حلیمه خاتون قزوین و امامزاده علی اصغر(ع) روستای فیشان در بخش الموت و محفل انس با قرآن کریم از برنامه های هفته وقف در استان است.

این مسئول با اشاره به اینکه در مبحث فرهنگی و اجتماعی هزینه‌هایی برای امامزاده‌ها در نظر گرفته شده است ابراز کرد: بیش از ۷۲ درصد درآمد اوقاف، از موقوفاتی است که برای امام حسین(ع) اعم از عزاداری، روزه‌خوانی و تعزیه خوانی به دست آمده است.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه اولین موقوفه کشور در قزوین ثبت شده است افزود: اولین مرکز همودیالیز موقوفه کشور در شهر صنعتی البرز به زودی به بهره برداری می رسد و هم اکنون عملیات فنی آن در دست اجراست.

وی با اشاره به وجود ۲۶۴ امامزاده و بقعه متبرکه در استان گفت: امامزاده‌ها پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه فعالیت های ‌فرهنگی و اجتماعی است و تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی در استان به طور جدی دنبال می شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =