روزنامه اعتماد نوشت:نماینده اصلاح‌طلب مجلس می گوید: فراکسیون اعتدال می‌تواند زیرمجموعه فراکسیون امید تشکیل شده و فعالیت کند.

محمود صادقي، نماينده تهران ادر گفتگویی از سه پرونده محمود احمدي‌نژاد در ديوان محاسبات سخن گفته كه اتفاقا احكام آنها نيز عليه رييس‌جمهور سابق صادر شده اما اجرا نمي‌شود! به گفته او قرار است نمايندگان مجلس اين موضوع را پيگيري كنند.

بخشی از اظهارات وی را در ادامه بخوانید؛

* موضع اصلاح‌طلبان درباره حقوق های نجومی اين است كه اين پديده منفي در دولت بود و اميدواريم كه برخورد مناسبي با آن صورت بگيرد كه خوشبختانه اين برخوردها هم آغاز شده است. من معتقد هستم وقتي فسادهاي كلان سه هزارميلياردي، ١٠ هزار ميلياردي، دو ميليارد دلاري را داشتيم و هنوز قوه قضاييه واكنش قضايي مناسبي به آنها نداشته است به دنبال آن اين‌طور مسائل را بايد عادي بدانيم. وقتي فسادها و ارقام كلان مطرح مي‌شود و جامعه هيچ گونه اقدام موثر و عملي عليه آنها نمي‌بيند طبيعي است كه فسادهايي در قالب ارقام اين فيش‌هاي حقوقي خيلي خرد و كوچك به نظر برسد. به اعتقاد من آسيبي كه اين برخوردهاي ضعيف در گذشته داشته اين است كه قبح فساد را متاسفانه از بين برده است. در آن زمان پرونده‌هاي زيادي تشكيل شد كه رسيدگي نشدند؛ از جمله در ديوان محاسبات تعداد زيادي پرونده تشكيل شده راي هم صادر شده است اما اجرا نمي‌شود.

*مثلا در مورد رييس‌جمهور سابق آقاي محمود احمدي‌نژاد سه پرونده در ديوان محاسبات تشكيل شده است و راي هم صادر شده است اما اجرا نمي‌شود.

*{در پاسخ به این سوال که چه مانعي براي اجراي اين احكام وجود دارد؟}: بايد از مراجع ذي ربط بپرسيد كه چرا اين احكام اجرا نمي‌شود. البته ما حتما از طريق مجلس آن را دنبال خواهيم كرد.

*ما فراكسيوني را تشكيل داديم تحت عنوان «شفاف‌سازي و سالم‌سازي اقتصاد و انضباط مالي»كه يكي از محورهاي اصلي ٢٤گانه سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي نيز هست. ما در قالب اين فراكسيون دنبال مي‌كنيم كه اولا درباره عملكردهاي گذشته شفاف‌سازي شود و قصورها و تقصير‌هايي كه در اين زمينه اتفاق افتاده را معلوم مي‌كنيم و ثانيا زمينه‌هاي شكل‌گيري اين مفاسد را شناسايي كنيم و راه‌هاي برطرف كردن آن را پيشنهاد مي‌دهيم. اتفاقا بحثي كه من درباره نحوه برخورد با حقوق‌هاي نجومي دارم اين است كه برخورد با موارد يك اقدام است كه بايد انجام بگيرد اما مهم‌تر از آن اصلاح فرآيند‌هايي است كه منجر به بروز فساد مي‌شود.

*{در پاسخ به این سوال که به طور مشخص در مورد پرونده احمدي‌نژاد قصور در كدام دستگاه صورت گرفته است؟}: ببينيد ما ديوان محاسبات را داريم كه خوشبختانه بدنه ديوان محاسبات يعني مستشاران و دادستان فعلي به وظايف خودشان در حد زيادي عمل كرده‌اند اما در قسمت بعدي كه دادخواست و راي صادر مي‌شود و بايد به مرحله اجرا برسد در واقع اين موضوع با مشكل مواجه مي‌شود.

*اساسا كار فراكسيون‌هاي سياسي اين است كه طيف‌هاي داخلي مجلس را شفاف مي‌كنند. به اعتقاد من از اين جهت «اعتدال» مي‌تواند زيرمجموعه فراكسيون اميد يعني ساب فراكسيون و يك فراكسيون فرعي باشد. يعني بخشي از نيروهايي كه گرايش اعتدالي دارند بدون اينكه جدا شوند زيرمجموعه فراكسيون اميد، فراكسيون اعتدال را تشكيل بدهند.

* البته ممكن است اين تلقي ايجاد شود كه اصلاح‌طلبان اعتدالگرا نيستند. اين مرزبندي‌ها مخاطره ايجاد مي‌كند و آسيب مي‌زند. به هر حال در ائتلافي كه در انتخابات داشتيم خردگرايي و اعتدالگرايي به عنوان معدل بين نيروهاي اصلاح‌طلب و حاميان دولت و بخشي از اصولگرايان بود. بنابراين ممكن است اين حركت به آن ائتلاف آسيب بزند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    90 5
    چاقو ، دسته ههههه
  • علي A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    84 4
    آيا اين عدالت الگويي از عدالت حضرت اميرالمونين هستش انشالله اون دنيا ذره اي بخشش براي شما مسئوليني كه خط قرمز برايشان تعريف كرده ايد نخواهيم داشت اينجا كه واقعاً هركاري دلشان بخواهد انجام ميدهندكسي هم به فكر مردم نيست
  • ایرانی IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    55 2
    با سلام چه بگو یم چه بنویسم هر جا دست می زنی وضع همبن طور است امسال من بازنشسته دیگر نمی خواهم
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    یه ملت پشت دکتره. اجازه نمیدیم بهش بهتون الکی بزنین. ایشالا دوباره میاد و سفره هامون رو پر از نون میکنه
    • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
      نوووون؟خاوری خودتی؟
    • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
      92 15
      اون8سال که نون مفت خوردی ...
    • رامین A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
      49 4
      شما همونی نیستی که دکل نفت و بردی؟ شرط میبندم زیر دیپلمی
    • میم A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
      42 3
      پر از هاله ی نور منظورته؟؟؟
    • سعید IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
      57 5
      شما یا سعید مرتضوی هستی با خاوری یا بابک زنجانی که این حرف رو زدی احمدی نژاد اون یک تکه نانی هم که سرسفره هامون بود را هم برداشت
  • طراح ومجری نصب سوله A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    11 19
    آقا جان من متاسفم از این دفاع ، متاسفانه مد شده همه دارن مشكل و تقصیر رو میندازن گردن كس دیگه ،آقای احمدی نژاد بد ولی تموم شد الان مسئله چیز دیگریست . شما بجای اینكه بگویی اون بد بود كاره خودت رو درست كن .مطمئناً فردا همین شعار رو یكی دیگه برا شما میده ، متاسفانه ارگان نظارتی ما خیلی ضعیف شده كه انقد سوء استفاده كلان داره اتفاق می افته ،
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    10 42
    شماها اگر یک ریال از احمدی نژاد اختلاس سراغ داشتید بیچاره اش می کردید تنها ریس جمهور تاریخ ایران بود که لیست اموال خود را قبل و بعد از ریاست جمهوری به قوه قضاییه اعلام کرد و راجع به فساد بانکی سالها قبل دکتر احمدی نژاد هشدار داده بود ولی گوش کسی بدهکار نبود
    • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
      34 2
      ١٦ ميلياردي كه روزاي اخر به حساب دانشگاش ريخت چي بود.
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    38 2
    جرات ندارند جرات ندارند جرات ندارند جرات ندارند بگم بگم شروع میشه دوباره داروندارتون رو میریزه وسط
  • بی نام DE ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    20 1
    دارو ندارمون وسطه
  • فتح IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    13 7
    تازمانی که مسئولین عالیرتبه بدنبال زراندوزی وتجارت وتحصیل مال نامشروع برای خودوفرزندان. ونسلهای اینده خودشان هستند کلاه ملت پس معرکه استهرگاه مسئولین درزندگی اقتدا به خمینی ِکبیر ورهبر فرزانه انقلاب کردند مملکت درست میشود اقتدا به زندگی علی ع پیشکش
  • حامد IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    همه سر کاریم
  • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    فساد اقتصادی فقط این نیست که بگیم پولی به جیب کسی رفته، خود سومدیریت باعث ناکارآمدی میشه و این دقیقا همون اتفاقیه که در دولت آقای احمدی نژاد افتاد و مردم رو به روز سیاه نشوند