۰ نفر
۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۰

ایسنا نوشت: نخست وزیر سابق عراق در واکنش به اتهامات مطرح شده علیه وی از سوی وزیر خارجه عربستان، قرار دادن عربستان تحت قیمومیت و نظارت بین المللی را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان اخیرا در سخنرانی در ترکیه گفته بود "سیاست طایفه‌ای نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق دلیل فروپاشی این کشور و ظهور داعش بود."

نوری المالکی نیز در واکنش به اتهامات مطرح شده علیه وی در بیانیه‌ای تاکید کرد: بیان چنین اظهارات و دیدگاه‌های متزلزلی بیانگر ضعف مقامات عربستان است که به سیاست‌های طائفه گرایی و خصمانه علیه کشورهای منطقه شناخته شده است.

وی در این بیانیه تاکید کرد: اظهارات عادل الجبیر چیزی نیست مگر پژواک دروغ‌های رژیمی که دستانش به خون مردم بی گناه عراق و سوریه و یمن آمیخته شده است.

مالکی گفت: رژیم عربستان همواره سیاست دوگانگی آشکاری را در روابط خارجی خود با کشورهای همجوار دنبال می‌کند و در حالی که مدعی است که به دنبال تقویت روابط خود با عراق است از گروه‌های تروریستی در عراق حمایت مالی و تسلیحاتی به عمل می‌آورد.

وی گفت: اگر عربستان آزاد باشد و مورد مجازات و تحت نظارت بین المللی قرار نگیرد، کشتار و تخریب و ویرانگری‌های بیشتری را به بار خواهد آورد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 577953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =