۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

قیمت نفت خام برنت در حالی در اولین روزکاری هفته جاری به پایین ترین قیمت در سال جاری رسید که این رقم نشان می دهد تمام دستاوردهای اوپک از زمان توافق کاهش تولید را از بین برده است.

به گزارش خبرآنلاين، توسعه فني و تكنيكي صنعت نفت كه با كاهش بهاي نفت در ايالات متحده،كانادا و ليبي  متوقف شده بود،با تواقف براي كاهش توليد كشورهاي عضو سازمان صادركنندگان نفت اوپك رو به افزايش گذاشت.

حالا بهاي نفت برنت براي فروش درآينده با 1.6 تا 2.1 درصد كاهش به 50.46 بشكه در روز معامله شده است. اين رقم پايين ترين قيمت از  توافق 29 نوامبر محسوب مي شود كه اعضاي اوپك براي توقف افزايش توليد تصميم گرفتند.در عين حال كه ميزان معامله نفت برنت در ماه مارس به نسبت ماههاي قبل هم كاهش يافته است.

بررسی ها نشان داد در ماه آوریل امسال تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای چهارمین ماه پیاپی کاهش داشته، زیرا عربستان همچنان تولید خود را کمتر از سهمیه خود نگه داشته و تولید نفت لیبی و نیجریه پایین مانده است.

با این همه، با توجه به افزایش تولید نفت آنگولا و امارات، میزان پایبندی اعضای اوپک به توافق جهانی کاهش تولید، کمتر شده و به ٩٠ درصد رسیده است.

به هر حال، حتی پایبندی ٩٠ درصدی نیز از میزان پایبندی به توافق پیشین کاهش تولید اوپک در سال ٢٠٠٩ میلادی بالاتر است. بسیاری از کارشناسان از میزان پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید، برآورد بالاتری دارند و آژانس بین المللی، این میزان پایبندی را بی سابقه می داند.

میانگین تولید نفت اوپک در ماه آوریل امسال ٣١ میلیون و ٩٧٠ هزار بشکه در روز بوده که همچنان ٢٢٠ هزار بشکه بالاتر از هدف تعیین شده این سازمان است.

منبع:رويترز

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =